خجسته: پیشنهاد واگذاری نظارت انتخابات شوراها به شورای نگهبان را داده‌ایم

کدخبر: 1001349

رئیس کمیسیون شوراها گفت: در انتخابات شوراها مجلس تشکیلات نظارتی ندارد که بخواهد وارد شود بنابراین بهترین تشکیلاتی که می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار بوده و حق مردم تضییع نشود شورای نگهبان است

به گزارش «نسیم»، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران تنها راه مؤثر در برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا را نظارت شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: پیشنهادهای متعددی در کمیسیون شوراها مطرح شده از جمله بحث نظارت مجلس، اما به نظر ما این کار جوابگو نخواهد بود. لذا پیشنهاد کردیم نظارت انتخابات شوراها به شورای نگهبان واگذار شود.

وی افزود: پیشنهاد دیگری هم مبنی بر نظارت نمایندگان سه قوه طرح شده است، اما معتقدیم شورای نگهبان به علت تشکیلات منسجم و گسترده‌ای که در سراسر کشور دارد می‌تواند در این زمینه اثرگذارتر باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، نظارت شورای نگهبان را موجب عدم دخالت‌های غیرصحیح در انتخابات و نیز ممانعت از اجحاف در حق نامزدها خواند و گفت:‌ موفقیت شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات شوراها صددرصدی خواهد بود.

خجسته در همین زمینه اظهار داشت: تجربه نشان داده شورای نگهبان با نظارت متقن و دقیق نمی‌گذارد حق کسی ضایع شده و با کسی هم مماشات نمی‌کند.

ارسال نظر: