آصفری: اصلاحات طرح "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای" نقش نظارتی مجلس را کاهش داده

کدخبر: 1008209

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «نسیم»: افزودن عبارت "مصوبات شورای عالی امنیت ملی" به یکی از بندها، مهم‌ترین اصلاح صورت گرفته است/ در حال تهیه پیشنهادات برای بررسی جزئیات هستیم

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» در خصوص اصلاحات رخ داده در متن طرح الزام دولت در حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: این طرح با مصوبه اولیه کمیسیون امنیت ملی که توسط هیأت رئیسه اعلام وصول شده چند تفاوت دارد.

وی همچین گفت: یکی از این اصلاحات، اضافه کردن شورای عالی امنیت ملی در این طرح است که رد یکی از مواد طرح اولیه این عبارت وجود نداشت. یک اصلاحی که به نظر من هم درست بود این بود که تطبیق مصوبات با قانون اساسی در متن طرح جدید حذف شده است. این کار وظیفه شورای نگهبان است و به صورت صحیح از متن طرح حذف شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس در ادامه بیان داشت: اضافه شدن قید و عبارت "مصوبات شورای عالی امنیت ملی" نقش نظارتی مجلس را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جزئیان این طرح و اتفاقات رخ داده در دست بررسی است. امیدواریم که در بررسی جزئیات نقاط ضعف این طرح کاهش یابد. نمایندگان در حال آماده کردن پیشنهادات خود برای بررسی جزئیات این طرح هستند.

ارسال نظر: