آصفری: آمریکا شدیداً به توافق هسته‌ای با ایران نیاز دارد تا پاسخگوی افکار عمومی دنیا باشد

کدخبر: 1009974

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: امروز کشورهای اروپایی به آمریکایی‌ها فشار می‌آورند و دیگر حاضر نسیتند که از بازار و منابعی که در ایران وجود دارد چشم‌پوشی کنند

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «نسیم» درباره نیاز آمریکا به مذاکره و توافق با ایران گفت: آمریکایی‌ها در صورت عدم توافق با ایران پاسخی برای افکار عمومی جهان ندارند که چرا در طول این چند سال تحریم ها و فشار سختی را بر ملت ایران تحمیل کرده است.

وی همچنین افزود: تلاش آمریکا بر این است که مذاکرات را به جایی برساند که پاسخی برای رسانه‌ها و نخبگان جهان داشته باشد. با توجه به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا و عدم موفقیت آنها در منطقه و در نظرسنجی که اخیراً در آمریکا انجام شده است بیش از 70درصد مردم دنیا اعلام کردند که موضوع هسته‌ای ایران باید از طریق دیپلماسی حل شود.

نماینده مردم اراک همچنین گفت: امروز کشورهای اروپایی به آمریکایی‌ها فشار می‌آورند و دیگر حاضر نسیتند که از بازار و منابعی که در ایران وجود دارد استفاده نکنند. به این ترتیب آمریکا برای پاسخگویی به رسانه‌های دنیا، افکار عمومی مردم آمریکا و شرکای خود در کشورهای آمریکایی نیاز به توافق با ایران دارند. از طرف دیگر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، آمریکا را بر آن داشته تا آنها برای حل مشکلاتشان در منطقه با ایران هماهنگ باشند هرچند که سیاست های ما با آمریکایی‌ها کاملا متفاوت است.

ارسال نظر: