آیت‌الله خاتمی: آمریکا به دنبال این است که ایران را مقصر شکست مذاکرات معرفی کند

کدخبر: 1012575

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه: برای ملت فلسطین "خیر" در انتفاضه است نه همایش و نشست/ تز هر فلسطینی یک رای مشکل فلسطین را حل خواهد کرد/ اسرائیل ملتمسانه در پی مشروعیت است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در مراسم دیشب همه جا گویا در خط مقدم ابراز عشق این جوانان بودند. معنی این حرف این است که به فضل خدا تیر دشمن در عرصه جداکردن جوانان از معنویت این تیر به سنگ خورده است.

وی همچنین گفت: حماسه بزرگ دیگر حماسه راهپیمایی با شکوه امروز که بعد از 36 سال مثل سال 59 همه به صحنه آمدند و مثل گذشته فریاد فرائت از دشمنان رسمی و نشاندار اسلام را سر دادند. حدود بیش از 65 سال از اشغال فلسطین می گذرد اشغالگران صهیونیست ها در طول این مدت یک پرونده سیاه باز جنایات برای خود ترسیم کردند. از صبرا و شتیلا گرفته تا حمله به غزه 50 روزه در سال گذشته پرونده بسیار ننگین کودک کشی و پیرمرد و پیرزن کشی و منهدم کردن بیمارستان و مساجد بخشی از این پرونده سیاه اینهاست. با این همه روز به روز این رژیم به اضمهلالش می‌رسد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود: آزادگان عالم از جمله آنها ملت بزرگ ایران است اسرائیل را به رسمیت نشناخته نمی‌شناسند و نخواهند شناخت. ملتمسانه اینها در پی مشروعیتند حتی از ایران اسلامی می‌گویند اگر چنین کنید اگر ما را به مشروعیت بشناسید ما هم زیر نظر آژانس قرار می‌گیرد ولی شما بدانید هیچگاه در چشم این ملت مشروع نخو اهید بود. حقیقت دوم این است که صهیونیست ها به شدت شکستنی است. اگر اتحاد اسلام باشد اگر دولت های اسلامی صادقانه علیه این رژیم غاصب وارد صحنه شوند قطعاً این کاخ شیشه ای شکستنی خواهد بود.

وی ادامه داد: حقیقت سوم این است که در طول بیش از 65 سال اشغال این سرزمین مسلمین خیلی نشست ها بوده اشاره کردند در خطبه اول نشست ها مذاکرات بوده ولی هیچ خیری برای مردم فلسطین نداشته آنچه داشته اسارت بیشتر و ذلت بیشتر بوده است. اگر خیری در این دوره بوده مقاومت مردم فلسطین و نتفاضه های قهرمانانه آنها بوده است. و همین انتفاضه ها است که فلسطین را از اشغال آزاد خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی همچنین بیان داشت: چهارم این است که ایران اسلامی از مدت ها یک طرح یک تز را به دنیا عرضه کرده و آن این است که تز هر فلسطینی یک رأی مشکل سرزمین های اشغالی را حل می‌کند صاحب خانه ها مردم فلسطین پای صندوق رأی بیایند و هر کس را که مردم به زعامت برگزیدند مشروع خواهد بود.

وی گفت: پیامی که رهبری دارند مسئولان سه قوه بر آن تاکید دارند. عموم ملت این پیام را دارند آن این است که توافق خوب آری توافق بد هرگز. این وحدت ستودنی است مذاکره کنندگان عزیز ما که روزهای سختی را دارند می‌گذرانند در این جبهه سیاسی آنها هم این را دنبال می کنند من به عنوان خطیب که نصیحت وظیفه اوست نصیحت می کنم برخی از صاحبان قلم و سایت ها را که با دو قطبی نشان دادن جامعه در میدان دشمن بازی نکنید. دشمن نمی خواهدن این جامعه را متحد ببیند. یکی می نویسد کاسابان تحریم هستن "الی این تذهبون". در این کشور هیچج دلسوزی کاسب تحریم نیست و هیچ دلسوزی کاسب صلح نیست. اینجا جای کسب نیست اینجا جای افتخار آفرینین و عزت است.

خطیب موقت نمازجمعه اظهار داشت: از وین خبرهایی می رسد که گویای همان حرفی است که بار ها گفتیم آمریکایی ه و همپیمانانشان عقب نشینی کردند و دبه در آوردند. هیچ آمریکا قابل اعتماد نیست. می خواستند اگر توافقی بود بگویند فشار ما بر ایران کار خود را کرد. اگر نشد از همین الآن به رسانه های داخل می‌گویم خط آمریکا این است که مانع توافق را ایران معرفی کند. شما قهرمانانه وارد میدان شوید و افشا کنید این توطئه آمریکا را. مانع توافق زیاده خواهی آنها و همپیمانان آنهاست.

وی ادامه داد: سومین مطلب در این عرصه این است که اگر در این توافق توافق خوب حاصل شد طبیعی است بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حل می شود به نظر محققتان زیر 50 درصد مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و به فضل خدا دولت و مردم ما با سیاست اقتصاد مقاومتی کشور را خود را خواهند ساخت. و اگر توافق حاصل نشد دنیا به آخر نرسیده 36 سال است ما تحریمیم. 36 سال است ایستاده ایم با سه فرهنگ در مقابل دنیای استکبار می ایستیم. فرهنگ اول فرهنگ خستگی ناپذیری است. ما خسته نمی شویم ولی دشمن را خسته خواهیم کرد. دوم با فرهنگ نفرت از استکبار این فرهنگ فرهنگ احساساتی نیست. با گذشت زمان هم به سردی نخواهد گرایید. نفرت از استکبار در بند بند جان ما است. و به یاری خدا این فرهنگ راه مقاومت را همواره خواهد کرد. و فرهنگ سوم فرهنگ ذلت نا پذیری است ما فرزن عاشوراییم. ما تربیت شده مکتب هیهات من الذله هستیم.

آیت‌الله خاتمی همچنین افزود: نکته سوم غم جانکاه یمن را نمی توانیم فراموش کنیم. بیش از صد روز است که رژیم متجاوز آل سعود یمن را می کوبد. مدام هم می‌گویند یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفته ولی متاسفانه حمایت عملی از این مردم مظلوم صورت نمی گیرد. رژیم متجاوز عربستان شاهانه ترین خدمت را به صهیونیست ها کرد. حداقل آن که صهیویست ها را به حاشیه کشاند. ولی از همین تربیبون می گوییم به مردم یمن آفرین به شما و شما پیروز صحنه اید. یک هفته ای می خواستند یمن را از پای در آوردند اما شما بیش از صد روز است که مقاومت می‌کنید. و انشاء الله میوه شیرین مقاومت را خواهید چید.

ارسال نظر: