شهیدی: همه رزمندگان ما جانباز شدند

کدخبر: 1020031

رئیس بنیاد شهید در کنگره ملی تجلیل از آزادگان با بیان اینکه در حدود ۲۴ هزار نفر از آزادگان ما تا زمان آزادی‌ به دور از آمار صلیب سرخ در اسارت به سر می‌بردند گفت: حدود ۵۰۰ نفر از این بزرگواران به واسطه شکنجه‌های شدید به شهادت رسیدند

به گزارش «نسیم»، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید در کنگره ملی تجلیل از آزادگان ضمن تأکید بر این نکته که آزادگان برای بنیاد شهید فراموش شدنی نیستند گفت: برای ما هم جانبازان هم شهدا و هم آزادگان در جرگه ایثارگران قلمداد می‌کنیم و خود را مدیون آنها می‌دانیم.

وی ضمن اعلام آمار 42 هزار 879 نفری آزادگان کشور بیان داشت: 36 هزار نفر از این بزرگواران از رزمنده‌های ما در دوران دفاع مقدس بوده‌اند که در جنگ به اسارت در آمدند و مابقی در اثر محاصره شهر و غیره به اسارت در آمدند.

رئیس بنیاد شهید در ادامه گفت: همه رزمندگان ما جانباز شدند و در واقع تا آخرین گلوله در مقابل دشمن تسلیم نشده‌اند و بر این اساس باید گفت که اکثر آزادگان م از جانبازان به شمار می‌آیند.

شهیدی با بیان اینکه در حدود 24 هزار نفر از آزادگان ما تا زمان آزادی‌شان به دور از آمار صلیب سرخ در اسارت به سر می‌بردند اظهار داشت: حدود 500 نفر از این بزرگواران در اردوگاه‌های عراق به واسطه شکنجه‌های شدید به شهادت رسیدند که شهید تندگویان نیز نماد بارزی از اسرای شهید ما هستند.

ارسال نظر: