هاموند: وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری انگلیس به تهران می‌آید

کدخبر: 1022435

وزیر امورخارجه انگلیس در یاددشتی اعلام کرد: "فرانسیس مود" وزیر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس در هفته‌های آینده در راس هیاتی تجاری عازم تهران خواهد شد

به گزارش «نسیم»، پس از وزیر خارجه، وزیر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس نیز در راس هیئتی تجاری در هفته های آینده به تهران سفر خواهد کرد.

یکشنبه هفته جاری فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان در دیدار با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با اشاره به شرایط ایجاد شده در زمینه روابط دو کشور گفت: دلایل مختلف موانع و چالش‌هایی بین روابط تجاری ایران و انگلستان به وجود آمد و امیدواریم بعد از رفع تحریم‌ها این چالش‌ها رفع شود.

وزیر خارجه انگلستان با بیان اینکه بانک‌های انگلستان علاقه به فعالیت در ایران و همکاری با بانک‌های ایران دارند، افزود: گام اول برای بهبود روابط تجاری صحبت دولت ایران با دولت انگلستان است تا موانع بروکراتیک برداشته شود.

وزیر امور خارجه انگلستان همچنین خبر داد: دولت انگلیس قصد تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری با ایران را دارد و متعهد به رفع تحریم‌ها است.

هاموند در یاددشتی اعلام کرد فرانسیس مود وزیر تجارت انگلیس در هفته های آینده در راس هیاتی تجاری عازم تهران خواهد شد.

فیلیپ هاموند در این یادداشت که در پایگاه خبری حزب محافظه‌کار انگلیس منتشر کرده از سیاست دولت محافظه کار دیوید کامرون برای بازگشایی سفارت در تهران دفاع کرد.

ارسال نظر: