آیت‌الله موحدی کرمانی: باید جلوی نفوذ آمریکا را گرفت

کدخبر: 1023111

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آمریکا اسلام و ایران اسلامی را نمی‌تواند تحمل کند/ اگر در فصل انتخابات رهبری درباره ویژگی‌های انتخاب افراد توصیه‌هایی را کردند باید به آنها توجه لازم را داشته باشیم

به گزارش «نسیم»، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در حسینیه ثارالله کرمان گفت: هرچه عزت به دست آورده ایم به برکت تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری است و یادمان باشد که در همه فصول تابع باشیم.

افزود: اگر در فصل انتخابات رهبری درباره ویژگی های انتخاب افراد توصیه هایی را کردند باید به آنها توجه لازم را داشته باشیم.

وی گفت: شوخی نیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل توصیه های زیادی را درباره انتخابات داشته اند و باید تلاش کرد تا فرد اصلح را شناخت و مبادا خدای ناکرده گول یک تظاهر را خورد.

امام جمعه موقت تهران افزود: گروه ها در فصل انتخابات وارد می شوند و لیست می دهند و باید گروه و سوابق و فرد را شناخت و نمی شود به سادگی بگوییم که رای را می دهیم زیرا شما با یک رای خود یک مجلس را می سازید.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و برخی دیگر از شهدا و نقش عوامل نفوذی در این شهادت ها گفت: نفاق آن است که فردی باطن کثیف دارد اما ظاهر خود را خوب نشان می دهد.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: این شهدا کمال همت خود را گذاشته اند و در روایت شهادت آنها می خواهیم خطر نفاق را گوشرد کنیم تا با یک تظاهر، فریب نخوریم و ماهیت افراد را بشناسیم.

وی گفت: در باب مسایل نظامی نیز توصیه های زیادی را در دین داریم و در این رابطه به موضوع تقیه تاکید زیادی شده است.

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری گفت: تبعیت از امام معصوم و در زمان غیبت از ولی فقیه ضروری است و اهمیت امر ولایت در بخش های مختلفی از زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) قابل مشاهده است.

وی اظهار کرد: امروز رهبری می فرمایند آمریکا درصدد نفوذ دادن خود در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و خداوند سایه رهبری را مستدام بدارد که فرمودند اجازه نفوذ را در ایران و منطقه نمی دهیم و به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید نشان دهند در راستای اقتصاد مقاومتی چه کرده اند و کدام برنامه اضافه و کدام تشریفات را حذف کرده اند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مواردی که درباره افزایش قیمت مالیات ها در کشور مطرح شده است گفت: در زندگی ائمه مواردی درباره شرایط دریافت مالیات مطرح شده است و کسانی که سنگ تبعیت از ولایت را به سینه می زنند باید این موارد را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در میدان های جنگ و سایر میدان ها اخلاص نقش اصلی را بر عهده دارد افزود: وقتی مردم مخلصانه و صادقانه وارد صحنه شدند، پیروز شدند و شاه فرار کرد و حکومت اسلامی آمد.

امام جمعه موقت تهران بر مبارزه دسته جمعی تاکید کرد و گفت: انقلاب که پیروز شد به دلیل همراهی همه اقشار بود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آیا مقامی ارزشمندتر از جهاد، دفاع و شهادت وجود دارد افزود: جنگ بزرگ، جهاد با نفس و خواهش دل است که از رفتن در میدان جنگ مهمتر است.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: اگر با یک صحنه شهوت انگیز روبرو شدید نگاه خود را پایین بیندازید و این جهاد اکبر است و آقای قاضی وقتی پولی به شما پیشنهاد می شود به پول ها خیره نشو و بگو من اهل آن نیستم.

وی افزود: ساده زیستی، حمایت از مستضعف، دوری از تجملات، اخلاص، تعهد و پایبندی به دین از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر است که منجر شد سالروز شهادت آنها به عنوان هفته دولت نامگذاری شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ساده زیستی کارساز است و نه آنکه مسوولان وقتی به مقامی رسیدند ندانند که بیت المال را چگونه خرج کنند.

وی اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر طعم فقر را به خوبی چشیده بودند و این باید باشد، مسوولان باید درد دین داشته باشند و این کم مساله ای نیست.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس گفت: دشمنان با تمام وجود در مقابل اسلام ایستادند و این برنامه تا همیشه ادامه می یابد و هر زمان که طاغوتی در منطقه ای باشد به طور طبیعی با اسلام مقابله می کند.

وی اظهار کرد: اگر امروز آمریکا به تعبیر امام و رهبری دشمن ایران است به این دلیل است که ایران اسلامی است و آنها اسلام را نمی توانند تحمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی نفوذ آمریکا را گرفت گفت: مردم به پیروی از رهبری با شعارهای کوبنده خود این اراده ملی و عزم مردمی را ابراز کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نترسیم زیرا اگر به میدان برویم و با دشمن بجنگیم ضرر نمی کنیم زیرا اگر شهید شوید تازه زنده می شوید و در درگاه خداوند خواهید بود.

وی تاکید کرد: روایات ما می گوید در هر زمان که هستید راه یاری دین را بشناسید و آن را دنبال کنید و بدانید که نام شما در طومار تمام شهدا که در زمان انبیا و پیامبران در حمایت از دین شهید شده اند و در غزوات رسول الله، در جنگ های زمان امیرالمومنین (ع) و در زمره یاران اباعبدالله و شهدای کربلا ثبت می شود.

وی گفت: مردمی که در ایران در پیروی از رهبری و امام راحل جنگیدند و شهید شدند در این غزوات ثبت است.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ اسلامی را توسعه داد و مردم و مسوولان را ولایی تر کنیم و اگر توانستیم کمر همت را ببندیم که گناه را در جامعه کم یا ریشه کن کنیم مساله مهمی است.

وی اظهار کرد: نقش امر به معروف و نهی از منکر در این است که خوبی ها زنده و زشتی ها دفن شود و انسان هایی که در این مسیر حرکت می کنند، راه انبیا را دنبال می کنند.

وی گفت: آیا کارهای فرهنگی که منجر به افزایش فرهنگ جامعه می شود بهتر است یا اینکه انسانی کمر ببندد و به جنگ برود و روایات می فرماید که ارزش کارهای فرهنگی بیشتر است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اهمیت کتاب های شهید مطهری در آن است که کتاب های این شهید یک جنگ مستمر در برابر شرک و کفر است و پیوسته دین را تقویت می کند و این یک خدمت مستمر است.

وی همچنین گفت: در کرمان همت استاندار کرمان درباره مسایل اقتصادی همتی والا است.

ارسال نظر: