وزیر کشور: پیروزی در مذاکرات بخشی از نتیجه مقاومت ملت با هدایت‌های رهبری بود

کدخبر: 1023678

رحمانی‌ فضلی گفت: امروز نوبت آن است در عرصه اقتصادی هم مقاومت کنیم/ هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را تهدید کرده یا از مسیرش منحرف کند/ طرف مقابل در مقابل مقاومت مردم سر تعظیم فرود آورد

به گزارش «نسیم» به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم صدمین سالگرد شهادت رئیس‌علی دلواری که در زادگاه این شهید برگزار شد اظهار داشت: تمام اراده دولت و مجلس در این است که با تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی تمام ظرفیت و امکانات را به کار بگیریم تا در حوزه اقتصادی با قامتی برافراشته به تمام دنیا اعلام کنیم که به خودکفایی و قدرت اقتصادی تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: پیروزی در مذاکرات هسته‌ای بخشی از نتیجه مقاومت ملت با هدایت‌های رهبری بود و امروز نوبت آن است در عرصه اقتصادی هم مقاومت کنیم و تجلی اراده مردم در حوزه مشارکت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تحقق اقتصاد مقاومت مدنظر رهبری باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید به دنیا ثابت کنیم می‌توانیم چنان الگویی از اقتصاد درون‌زا ایجاد کنیم که برای تمام ملت‌های تحت ستم الگو باشد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهضت رئیس‌علی دلواری اظهار داشت: قیام رئیس‌علی دلواری نشان می‌دهد چگونه در 100 سال پیش با ضعف امکانات ارتباطی و بی‌اطلاعی از تاریخ جنگ جهانی اول یک ملت در گوشه‌ای از کشور به درک عمیق می‌رسد و با بصیرت بالا و دشمن‌شناسی در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی نهضت رئیس‌علی را بصیرت مردم، رهبران دینی بوده است گفت: تاثیر اعتقادات دینی و هدف مقدس که علمای دینی در جهت حفظ استقلال،‌آزادگی،‌حریت ایجاد کردند از ویژگی‌های قیام رئیس‌علی بود.

رحمانی فضلی بیان داشت: استقامت در مقابل ابرقدرت دنیا از دیگر ویژگی‌های نهضت رئیس‌علی بود ضمن اینکه شکستن ابهت انگلیس در آن زمان از دیگر آثار و ویژگی‌های مهم قیام رئیس‌علی بود که نیروهای مردمی با هدایت علما و مجاهدت رئیس‌علی موجب عقب‌‌نشینی انگلیسی‌ها شد.

وی اضافه کرد: پیروزی رئیس‌علی در عرصه تاریخی جاری شد و بوشهر سنگر اولیه، اصلی و پیشانی مقاومت در مقابل دول غرب است و این جای افتخار دارد که این ملت با هدایت علما به چنین پیروزی رسیده ‌و این مقاومت در سال 57 بار دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی متجلی شد.

وزیر کشور گفت: برای بسیاری از کشورها آرزوست که تاریخی باشکوه و ریشه‌های عمیق حماسی و الگوی توأم با ایثار، فداکاری و شهادت داشته باشند، امروز دور هم جمع شدیم تا به دنیا‌ اعلام کنیم این سرزمین کهن ‌ دارای ریشه‌های عمیق است ریشه‌هایی که توانسته‌اند در هزاران سال سرو قامتان سرزمین را آبیاری کنند و میوه‌های شیرین استقامت و پیروزی را برای مردم به ارمغان بیاورند.

رحمانی فضلی بیان داشت: می‌خواهیم اعلام کنیم که دارای اصالت و هویت هستیم و سرزمینمان پر از افتخار است و تابع ائمه هستیم و هدفمان گسترش عدل است.

وی گفت: هدف ما از چنین اجلاسی برپایی پرچم مبارزه با ظلم است و اینکه اعلام کنیم جغرافیای ما باهدف ما طراحی می‌شود و از غنا و هویت تاریخی خودمان برای توسعه صلح و عدالت جهانی و مبارزه با ظلم استفاده می‌کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: به دنیا اعلام می‌کنیم تا زمانی که تعهد به ریشه‌هایمان داریم و اعتقادات دینی راهنمای ماست و تا زمانی که رهبری دینی هدایتگر ما خواهد بود در مسیر خود به اهدافمان ادامه می‌دهیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: جغرافیای ایران پر از حماسه است و موقعیت ایران، این سرزمین را پر از حماسه کرده است، اینجا جمع شدیم تا یکی از حماسه‌های بلند تاریخی را که مردم سرزمین تنگستان، دلوار و بوشهر سروده‌اند را هم‌نوایی کنیم و به پدران و نیاکانمان و فرزندانمان بگوییم که به هدفمان وفاداریم.

وی بابیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت مسلمان را تهدید کرده یا از مسیرش منحرف کند، خاطرنشان کرد: مسیر حماسه تاریخی رئیس‌علی دلواری نشان می‌دهد چگونه استعمارگران به خود اجازه می‌دهند در تأمین منافع خودشان به سرزمین دیگران دست‌درازی کنند.

وزیر کشور افزود: تبعیت از رهبری، تکیه‌بر اعتقادات دینی، وحدت مردم و داشتن فرماندهان شجاع رمز پیروی این کشور در مبارزه با دشمنان بوده است.

رحمانی فضلی با اشاره به مقاومت و استقامت ملت ایران در مقابل تحریم و تهدیداتی که شد، گفت: هر یک از تحریم و تهدیدها به‌تنهایی برای از بین بردن یک ملت کافی بود اما نه ملت ریشه‌دار و مقاوم ایران.

وی بیان داشت: در آخرین مقاومت ملت ایران دیدید چگونه دشمنان تسلیم ایران شدند، همه دنیا یک‌طرف و ایران نیز یک‌طرف بود و اعلام کردیم تابع حق، عقلانیت، صلح و عدالت و اهل جهاد و مبارزه‌ایم و طرف مقابل نیز در مقابل این مقاومت و عظمت مردم و هدایت‌های رهبری و تدبیر دولت سر تعظیم فرود آورد.

وزیر کشور بابیان اینکه پیروزی در مذاکرات بخشی از نتیجه مقاومت ملت با هدایت‌های رهبری بود، گفت: امروز نوبت آن است تا در عرصه اقتصادی نیز مقاومت کنیم.

ارسال نظر: