ظریف با همتای قبرسی خود دیدار و گفتگو کرد

کدخبر: 1029465

وزیر امور خارجه قبرس در این دیدار با تبریک حصول توافق وین میان ایران و ۱+۵ ، این توافق را نه تنها برای دولت و مردم ایران بلکه برای همه کشورها و ملت‌های منطقه مهم دانست

به گزارش «نسیم»، وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و قبرس در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دو طرف علاوه بر مناسبات دوجانبه و بررسی راههای تقویت روابط دو کشور، بر ادامه رایزنی های سیاسی ایران و قبرس درباره مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه تأکید کردند.

وزیر امورخارجه قبرس در این دیدار با تبریک حصول توافق وین میان ایران و 1+5 ، این توافق را نه تنها برای دولت و مردم ایران بلکه برای همه کشورها و ملت های منطقه مهم دانست.

وی همچنین درباره ابعاد مختلف بحران سوریه از جمله مسائل مربوط به پناهندگان، با تأکید بر وجود راه حل سیاسی برای این بحران، ادامه رایزنی های مستمر میان دو کشور ایران و قبرس را ضروری خواند.

محمد جواد ظریف نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات خوب دو کشور ایران و قبرس در شرایط کنونی، بر ضرورت رایزنی های مستمر درباره مسائل مهم منطقه ای تأکید و ابراز امیداری کرد قبرس همچنان به نقش سازنده خود در قالب اتحادیه اروپایی برای کمک به حل مسائل و بحران های سوریه و یمن ادامه دهد.

ارسال نظر: