صالحی: محموله کیک زرد واردشده در اصفهان است

کدخبر: 1045748

رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: ظرف‌ روز‌های آینده اورانیوم غنی شده ایران از بوشهر بار کشتی روس شده و به این کشور منتقل خواهد شد/ پس از بسته شدن PMD روند جمع آوری سانتریفیوژهای فعال در نطنز و فردو نیز آغاز شده

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت:

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در حاشیه سخنرانی خود در دانشکده خبر در خصوص انتقال سوخت به روسیه گفت: قرار بود که اورانیوم غنی شده ایران که 9 تن است به روس‌ها داده شود و در ازای کیک زرد دریافت کنیم که محموله کیک زرد وارد شده و در اصفهان است و ظرف‌ روز‌های آینده اورانیوم غنی شده ایران از بوشهر بار کشتی روس شده و به این کشور منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما هر سال بیش از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده را نمی‌توانیم در اختیار داشته باشیم، اظهار داشت: یا باید آن را بفروشیم و یا رقیق کنیم که در این راستا با طرف‌های روس و سایر کشورها در حال مذاکره هستیم که آنها را به مجتمع‌های سوخت تبدیل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که خروج قلب راکتور اراک چه زمانی انجام خواهد شد؟ گفت: پس از آنکه همه مراحل مورد نظر ما دنبال و انجام شد، مانند بسته شدن PMD و همچنین مرحله بعدی که ظرف یکی دو روز آینده انجام می‌شود، شورای عالی امنیت ملی و هیأت نظارت بر اجرای برجام تصمیم می‌گیرند که آیا این مراحل برای خروج قلب راکتور کفایت می‌کند یا نه.

صالحی درباره جمع آوری سانتریفیوژهای فعال در نطنز و فردو نیز عنوان کرد: پس از بسته شدن PMD روند جمع آوری آنها نیز آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور در خصوص کلنگ زنی فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: تمام تلاشمان این است که تا آخر سال شاهد کلنگ زنی آن باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی به سؤال خبرنگار فارس درباره کشور همسایه که خواستار همکاری ایران برای ساخت راکتور تحقیقاتی شده بود نیز پاسخی نداد.

ارسال نظر: