ظریف: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری اقتصادی بین ایران و اسکاتلند وجود دارد

کدخبر: 1046893

وزیر خارجه با اشاره به تاثیر مصوبه کنگره آمریکا بر سفر شهروندان اروپایی به ایران گفت: در حوادث تروریستی اخیر در اروپا و آمریکا، تروریست‌ها از کشورهای دیگری به کشورهای اروپایی و آمریکا سفر کرده بودند

به گزارش «نسیم»، "آلکس سالموند" سر وزیر سابق اسکاتلند که همراه با هیاتی پارلمانی به کشورمان سفر نموده است، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ظرفیتهای مناسبی برای همکاری اقتصادی بین دو طرف وجود دارد.

ظریف با اشاره به تاثیر مصوبه کنگره آمریکا بر سفر شهروندان اروپائی به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این امر در شرایطی انجام می شود که در حوادث تروریستی اخیر در اروپا و امریکا ،تروریستها از کشورهای دیگری به کشورهای اروپائی و آمریکا سفر کرده بودند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که از سوی کشورهای اروپائی بایستی مورد بررسی قرار گیرد چگونه افرادی که در این کشورها متولد شده اند، جذب خشونت و افراطی گری گردیده اند.

وی همچنین از همکاریهای پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اسکاتلند استقبال و تاکید کرد یکی از اولویتهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی پس از برجام فعالیت در زمینه خلع سلاح هسته ای است.

"آلکس سالموند" سر وزیر سابق اسکاتلند و اعضای هیات همراه نیز در این دیدار دیدگاههای خود را در خصوص گسترش همکاریهای دوجانبه و همکاری در زمینه های مختلف بیان نمودند.

ارسال نظر: