آیت‌الله اراکی: کنفرانس وحدت اسلامی ۶ تا ۸ دیماه برگزار می‌شود

کدخبر: 1046976

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در نشست خبری: از بیش از ۵۰۰ شخصیت جهان اسلام و ۳۲۰ چهره داخلی دعوت شده‌/ حضور ۳۹ نفر از اروپا و آمریکا، ۱۶۹ نفر از افریقا و کشورهای عربی و ۹۹ نفر از آسیا و اقیانوسیه در کنفرانس قطعی شده

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در موزه شهدا برگزار شد اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی امسال در 6، 7 و 8 دیماه برگزار خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: بیش از 500 نفر از شخصیت های جهان اسلام برای حضور در این کنفرانس دعوت شده‌اند که تاکنون 301 نفر از آنان اعلام حضور کرده اند.

وی ادامه داد: حدود 320 نفر از شخصیت های موثر داخل کشور نیز مهمان کنفرانس هستند.

آیت الله اراکی گفت: از مهمانان اعلام حضور کننده 39 نفر از اروپا و امریکا و 169 نفر از افریقا و حوزه کشورهای عربی و 99 نفر از اسیا و اقیانوسیه خواهند بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان اسلام وارد جنگ تمام عیار فکری، فرهنگی، رسانه ای و... علیه وحدت اسلام شده اند.

وی تاکید کرد: حادثه تکفیری نیجریه را محکوم می کنیم و از مجامع حقوق بشری خواستاریم این جنایت را پیگیری و در راستای آزادی علامه زکزاکی تلاش کنند.

آیت الله اراکی گفت: مراکزی که دم از حقوق بشر می زنند چرا در قبال جنایت نیجریه سکوت کرده اند؟ سکوت در برابر این جنایات نمی تواند سرپوشی بر آنها بگذارد و به معنای ختم حادثه نیست و این جریان ادامه خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: خوف آن داریم که این حادثه دامنگیر کشورهایی شود که در برابرش سکوت کرده اند.

وی در مورد طرح موضوع نظارت بر رهبری گفت: آنچه در قانون اساسی آمده نظارت بر تداوم شرایط رهبری است نه مدیریت رهبری.

آیت الله اراکی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش‌های مجمع تقریب در جهت وحدت جهان اسلام قطعاً مؤثر بوده و اگر این تلاش‌ها نبود همه جا آتش و خون بود.

وی افزود: در یک اتفاق سه هزار شخصیت مؤثر پاکستان را در جایی جمع کردیم و در مقابل تکفیر توجیه کردیم، همچنین حشد الشعبی در عراق برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی اثر مهمی ایفا می‌کند و نقش مجمع تقریب در این خصوصو مؤثر بوده و عناصر ما آنجا کار می‌کنند؛تشکیل اتحادیه علمای مقاومت که متشکل از علمای شیعه و سنی جهان اسلامی بود نیز بسیار تاثیرگذار بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: در داخل کشور نقش مؤثری را داشته‌ایم و تنها نهادی که در کشور در برابر جریان شیعی افراطی موضع گرفت مجمع تقریب بود که در برابرش ایستاد و به انزوا کشانید؛ می‌خواستند کاری کنند که مساجد و حسینیه‌ها تبدیل به میدان جنگ شود.

وی در پاسخ به خبرنگاری پیرامون نامه دوم رهبری به جوانان غربی خاطرنشان کرد: نشستی ویژه درباره نامه دوم مقام معظم رهبری و همچنین نامه اول ایشان خواهیم داشت و خارج از کنفرانس نیز فعالیت زیادی انجام خواهد شد.

آیت الله اراکی در ادامه پیرامون جایگاه اسرائیل در منطقه خاطرنشان کرد:‌اسرائیل اگر تنها بود تا به حال از بین رفته بود ولی توسط برخی از کشورهای اسلامی منطقه حمایت می‌شود و برای پیشبرد اهدافش از درون جهان اسلام یارگیری می‌کند.

وی افزود: در کنفرانس آینده چند کمیسیون مربوط به فلسطین تشکیل خواهد شد که از جمله کمیسیون افزایش مقاومت و کمیسیون علمای مقاومت خواهد بود.

ارسال نظر: