آیت‌الله حائری شیرازی: در نظام جمهوری اسلامی رهبر در جایگاه کلمة الفصل است

کدخبر: 1047029

آیت‌الله حائری شیرازی بعد از ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: رهبر معظم انقلاب اکنون کاری که انجام می‌دهند اگر آخرش بهتر از اولش نباشد کمتر از آن نیست

به گزارش «نسیم»، آیت‌الله حائری شیرازی بعد از ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: در تمام نظام ها یک مقامی است که اختلافات را قیچی و تمام کند، هیج نظامی مستنثی از چنین مقامی نیست و همه کلمه فصل را دارند، در نظام جمهوری اسلامی رهبر در جایگاه کلمه الفصل است؛ خبرگان انتخاب کننده چنین مقامی هستند.

وی ادامه داد: آنچه ما روز اول بر مبنای آن این شخصیت را انتخاب کردیم الان هم همان خصوصیات و شرایط و هم وضعیت را خبرگان دارد، هر وقت که خبرگان اجلاس دارند رهبری در کمال توانایی و درستی و بینش است را ابتدا مطرح و بحث میکنند و در ضمن قطعنامه ای که در پایان مطرح می کنند در هر کدام نگاه کنید به این قسمت اشاره دارند.

آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: امیدوارم جامه ما از افراد سودجو خالی شود.

وی افزود: واژه نظارت در قانون اساسی نیامده است اما در کمیسیون های خبرگان اینکه که شرایط محفوظ مانده جز رسالت خبرگان است؛ بیش تر از آن در جلسات خصوصی و دیدار با رهبری مطرح می کنند.

آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: اصول کار این است که تمام آن شرایط انتخاب شده، باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: امام تا آخرین لحظه بنیه و هوش و حواسشان سر جایشان بود، رهبری اکنون اگر کاری که انجام می دهند اگر آخرش بهتر از اولش نباشد کمتر از آن نیست.

ارسال نظر: