قائم‌مقام وزیر خارجه در دیدار با وزیر خارجه عمان:

امیدواریم درایت و عقلانیت بتواند روند مخرب اقدامات خصومت‌آمیز در منطقه را متوقف کند

کدخبر: 2002658

سرمدی در این دیدار با ابراز خشنودی از روابط ممتاز ایران و عمان گفت: با توجه به تاثیر مناسبات دوستانه کشورها بر صلح و ثبات منطقه‌ای، افزایش پیوندها با همسایگان بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس که به این سیاست باور دارند؛ اولویت سیاست خارجی ایران است.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امورخارجه کشورمان عصر دیروز در شهر صلاله عمان با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سرمدی در این دیدار، اقدامات خصومت آمیزی که ثبات و امنیت منطقه را مورد تهدید قرار می دهد غیر قابل قبول دانست و اظهار امیدواری کرد: درایت و عقلانیت بتواند این روند مخرب را متوقف کند.

قائم مقام وزیر خارجه با ابراز خشنودی از روابط ممتاز ایران و عمان گفت: با توجه به تاثیر مناسبات دوستانه کشورها بر صلح و ثبات منطقه ای، افزایش پیوندها با همسایگان بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس که به این سیاست باور دارند؛ اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز با ابراز خشنودی از روابط ممتاز دو کشور، استمرار رایزنی های منطقه ای میان دو طرف را مهم دانست و کاهش تنش، امنیت و شکوفایی اقتصادی به نفع ملتها را مهمترین اولویت منطقه دانست.

در این دیدار دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات سوریه و یمن مذاکره و بر ضرورت پایان خشونتها و تمسک به راه حل سیاسی تأکید کردند.

ارسال نظر: