کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس رد شد

کدخبر: 2006571

کلیات احکام برنامه ششم توسعه در کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس مورد تایید نمایندگان عضو این کمیسیون قرار نگرفت و در نهایت لایحه برنامه ششم در این کمیسیون‌ها رد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی، گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور مسئولین سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان دولت و به منظور ادامه بررسی کلیات احکام لایحه برنامه ششم توسعه تشکیل شد و از آنجایی که در جلسه روز گذشته کمیسیون، نمایندگان کلیات لایحه را رد کرده بودند اما به دلیل اینکه رای‌گیری انجام نشده بود امروز پس از توضیحات مسئولان سازمان برنامه در این باره، رای‌گیری شد که باز هم با نظر نمایندگان عضو، کلیات لایحه برنامه ششم توسعه مورد موافقت قرار نگرفت.

وی افزود: رد شدن کلیات برنامه در کمیسیون اقتصادی لزوما به معنای عدم پذیرش لایحه دولت از سوی مجلس نیست و این موضوع باید در کمیسیون تلفیق برنامه مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که کمیسیون تلفیق نیز کلیات لایحه را نپذیرد، دولت باید لایحه جدیدی به مجلس تقدیم کند اما قطعا نظرات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در نظر نهایی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه موثر خواهد بود.

همچنین محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون اجتماعی، ضمن اعلام این خبر گفت: در جلسه امروز، نمایندگان و کارشناسانی از دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند که کلیات لایحه برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل عدم تعریف شاخص‌ها و مشخص نبودن اهداف، برنامه نظر نمایندگان را جلب نکرد.

وی ادامه داد:‌ موضوعاتی همچون مباحث جمعیتی و آسیب‌های اجتماعی در این لایحه در نظر گرفته نشده و در عین حال به بحران‌های پیش رو مانند صندوق‌های بازنشستگی پرداخته نشده است که اعضای کمیسیون آن را ناقص دانستند. لذا دولت باید مجددا لایحه برنامه را اصلاح کرده و به مجلس ارائه کند.

ارسال نظر: