رئیسی در نشست خبری در خصوص ضرب و شتم دیروز دانشجویان در برابر وزارت نفت:

آقای لاریجانی اصلا تجمعی شکل نگرفت، همان اول کار دانشجویان را زدند

کدخبر: 2007829

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پاسخ به اظهارات امروز رئیس مجلس در مورد این تجمع خاطرنشان کرد: باید در پاسخ به ایشان گفت که اصلاً تجمعی شکل نگرفت و در اول کار دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

یه گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، مجتبی رئیسی دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نشست خبری بررسی قراردادهای نفتی پیرامون اتفاقات دیروز مقابل وزارت نفت اظهار داشت: اتفاقی که روز گذشته افتاد در پیش‌بینی‌های ما نبود که در اعتراض به یک قرارداد نفتی چنین برخوردی با دانشجویان انقلابی صورت گیرد.

وی افزود:‌ از آذرماه امسال که از قراردادهای IPC در کنفرانس تهران رونمایی شد کارشناسان امر انتقاداتی را نسبت به این قراردادها وارد کردند و بعد از آن نیز جنبش دانشجویی نیز به مطالبه‌گری پرداخت و سؤال جنبش دانشجویی این بود که چرا مدل قراردادهای نفتی را منتشر نمی‌کنند.

رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در همین زمینه بیانیه‌ها، مصاحبه‌ها و نامه‌نگاری‌هایی با وزارت نفت صورت گرفت و همچنین به نمایندگان مجلس نیز نامه‌هایی منتشر شد؛ مجلس باید پاسدار استقلال کشور باشد باید به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: مجلسی که در مورد قیمت شیر و مرغ تصمیم می‌گیرد چرا باید در چنین مسئله مهمی اظهار نظر نکند.

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اظهار داشت: بعد از نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های مختلف بر ما مسجل شد که وزارت نفت برای تغییر در رویه خود تصمیمی ندارد و به این نتیجه رسیدیم که بعد از دو ماه مطالبه دانشجویی تجمعی دانشجویی در سلسله مراتب امر به معروف مقابل وزارت نفت برگزار شود.

وی افزود: دولت مجوزی نداد و ما از کانال‌های رسمی و غیر رسمی به اطلاع دوستان رساندیم که قصد برگزاری تجمعی آرام داریم اما وقتی وارد محل تجمعی شدیم با منطقه‌ای جنگی مواجه شدیم و حجم نیروهای انتظامی در خیابان طالقانی برای ما جای سؤال بود.

رئیسی در پاسخ به اظهارات امروز رئیس مجلس در مورد این تجمع خاطرنشان کرد: باید در پاسخ به ایشان گفت که اصلاً تجمعی شکل نگرفت و در اول کار دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی پیرامون دستگیری جمعی از دانشجویان اظهار داشت: بنده و آقای حسن‌لو و آقای روح‌اللهی برای صحبت با فرمانده میدانی رفته بودیم که آنها گفتند با مدیران وزارت نفت صحبت کنید که ما نیز گفتیم ابتدا دوستانی که دستگیر کرده‌اید را آزاد کنید.

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: در حین صحبت بودیم که ناجا زیر مذاکره زده و ما را دستگیر کرد.

وی اظهار داشت: سوال ما این است که IPC مگر چیست که در اعتراض دانشجویان معترض به آن چنین برخوردی می‌شود مگر وظیفه دانشجو جز مطالبه‌گری است و سؤال این است که چرا آقای زنگنه پاسخگو نیست و این سؤال برای همه جامعه ایجاد شده است.

ارسال نظر: