حجت‌الاسلام علی مومن در نطق تلویزیونی:

جمهوریت نظام در قالب برگزاری انتخابات تجلی یافته است

کدخبر: 2011300

کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جمهوریت نظام در قالب برگزاری انتخابات تجلی یافته است، گفت: رکن اسلامیت نظام در جایگاه ولایت فقیه تجلی یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام علی مومن در نطق انتخاباتی خود در شبکه تهران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار شده است. جمهوریت نظام در قالب برگزاری انتخابات تجلی یافته است که در این رابطه، تقریبا هر سال یک انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شده است.

مومن به رکن اسلامیت نظام پرداخت و افزود: این رکن در جایگاه ولایت فقیه تجلی یافته است و قوای سه گانه نظام نیز به نوعی متاثر از این رکن هستند.

وی ادامه داد: بر اساس اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی، قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت اعمال می شوند.

کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه نهاد مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان باید باشد تا اگر خدایی ناکرده مشکلی برای رهبری پیش آمد، نظام با خلاء مواجه نشود.

مومن جایگاه رهبری را یکی از امانات خداوند خواند که تاکید شده است باید به اهلش سپرده شود. این امانت ابتدا در دست حضرت امام بوده و سپس در دست رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و اعضای خبرگان نیز در این رابطه بسیار بجا اقدام کردند.

کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در انتخابات تهران افراد بسیاری حضور دارند که به مراتب از من شایسته‌تر هستند، یادآور شد: در عین حال ممکن است در بین 16 نماینده مورد نیاز برای استان تهران، تشخیص مردم این باشد که یکی از آنها من باشم؛ در هر صورت مردم به تشخیص خودشان عمل خواند کرد و امیدوارم ما نیز در انجام وظیفه موفق باشیم.

ارسال نظر: