آیت‌الله شفیعی در نطق پیش از دستور خبرگان:

مجلس خبرگان موظف است جایگاه ولایت فقیه را برای مردم تبیین کند

کدخبر: 2016984

عضو مجلس خبرگان گفت: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس خبرگان موظفیم هم جایگاه ولایت فقیه و هم جایگاه مجلس خبرگان را برای آنان تبیین کرده و در عین حال، پیگیر مشکلات مردم و جامعه هم باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جلسه سوم اجلاس خبرگان، صبح روز چهارشنبه 19 اسفند ماه آغاز به کار کرد. آیت‌الله سیدعلی شفیعی نخستین سخنران پیش از دستور این جلسه بود که ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) از عدم حضور آیات یزدی و مصباح در دوره پنجم مجلس خبرگان ابراز تاسف کرد.

این عضو مجلس خبرگان سپس از رهبر معظم انقلاب، شورای نگهبان، وزارت کشور، جامعه مدرسین حوزه علمیه و تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات قدردانی کرد.

آیت الله شفیعی در ادامه پیرامون ضرورت دفاع و حمایت از عملکرد شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت ها سخن گفت و افزود: علی رغم قابل تقدیر بودن زحمات شورای نگهبان در بحث احراز صلاحیت ها، اما وجود لفظ عدم احراز صلاحیت و یا عدم صلاحیت در جامعه و بین مردم نیاز به توجیه و تفسیر دارد، زیرا عده ای که در شهرستان ها دارای مناصب عالی و مورد اعتماد مردم هستند ، امابا استناد به مواردی از قانون انتخابات ، صلاحیت آنها احراز نشده با تزلزل جایگاه در بین مردم مواجه می شوند و مردم در مورد او حرف و حدیث هایی زده و حیثیت فرد از بین می‌رود. با اینکه قطعا نظر شورای محترم نگهبان اینگونه نیست اما به دلیل وجود این لفظ در قانون، مستمسکی برای هتک حیثیت افراد می شود.

وی با بیان اینکه بنابراین باید الفاظ قانون اصلاح شود و به کلماتی که مفهوم بد نداشته باشند تبدیل شود، اظهار داشت: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس خبرگان موظفیم هم جایگاه ولایت فقیه و هم جایگاه مجلس خبرگان را برای آنان تبیین کرده و در عین حال ، پیگیر مشکلات مردم و جامعه هم باشیم.

ارسال نظر: