وزیر کشور پاکستان: ایران کشور برادر ما است

کدخبر: 2020453

وزیر کشور پاکستان با رد ادعای برخی رسانه‌های این کشور در زمینه ماجرای جاسوس هندی گفت: ایران کشور برادر ما است و این قضیه به طور منطقی حل و فصل می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزیر کشور پاکستان امروز (شنبه) به رسانه‌های این کشور هشدار داد از دشمن جلوه دادن ایران با پاکستان خودداری کنند.

به‌نوشته روزنامه «نیشن» چاپ پاکستان، «نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان در نشست خبری یک روز بعد از دیدار با سفیر ایران در این کشور گفت: «ایران در برهه‌های دشوار کنار پاکستان ایستاده است. رییس جمهور ایران نیز گفته است که امنیت پاکستان امنیت ایران است.»

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی پاکستان چند روز پیش فردی بنام «بوشن یادیو» دستگیر کردند که در گذرنامه او نامش «حسین مبارک پتیل» درج شده و با روادید جعلی ایرانی از طریق بندر چابهار وارد ایالت بلوچستان شده بود.

وزیر دفاع پاکستان با بیان نگرانی سفیر ایران از گزارش‌های مغرضانه رسانه‌های پاکستانی در زمینه قضیه جاسوس هندی گفت: «من به سفیر ایران گفتم که ما رسانه‌هایی آزاد داریم که حتی از خطای ما نیز چشم پوشی نمی‌کنند.»

وی با هشدار به رسانه‌های این کشور گفت، در حالی‌که برخی منفعت طلبان خواهان لطمه زدن به روابط دو کشور بردار هستند، آن‌ها با اتخاذ جانب احتیاط در حفظ منافع کشور باشند.

این مقام ارشد دولت پاکستان همچنین به رسانه‌های این کشور توصیه کرد تا از خبرسازی جعلی در رابطه با ایران و دستگیری جاسوس هندی صرفنظر کرده و از تصور این‌که تهران تسهیل کننده عملیات جاسوس هندی بوده و یا در این امر کوتاهی کرده صرف نظر کنند.

وزیر کشور پاکستان در خاتمه گفت: «این امر موضوعی حساس بین دو کشور برادر است و به طور منطقی حل و فصل می‌شود. مشکل ما در این موضوع هند و نه ایران است.»

ارسال نظر: