ظریف در دیدار وزیر خارجه آذربایجان عنوان کرد:

آمادگی کامل ایران جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه قره باغ

کدخبر: 2021185

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قره‌باغ، از آمادگی کامل ایران جهت به کارگیری مساعی جمیله با هدف حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه جاری خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "المار محمد یاروف" وزیر خارجه جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در چهارمین نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد رامسر شد با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

ظریف در این دیدار با اشاره به مشکلات و بحران‌های موجود در منطقه و در روابط بین کشورهای مختلف اعلام کرد: در این شرایط باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا شاهد تشدید یک مشکل و بحران دیگر نباشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قره‌باغ و اشاره به تماس تلفنی صبح امروز خود با وزیر امور خارجه ارمنستان، آمادگی کامل ایران جهت به کارگیری مساعی جمیله با هدف حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه جاری را اعلام کرد.

طرفین در این دیدار همچنین با بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه، در خصوص سفرها و دیدارهای متقابل مقامات دو کشور و اقدامات ضروری جهت گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در این دیدار آمادگی آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در خط آهن رشت - قزوین - آستارا را اعلام کرد.

قرار است چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه بعدازظهر امروز در رامسر برگزار شود.

نشست‌های قبلی به ترتیب در وان، نخجوان و ارومیه برگزار شده بود.

ارسال نظر: