امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزیر خارجه چک:

آتش‌بس فرصت خوبی برای شروع گفتگوهای یمنی–یمنی است

کدخبر: 2024102

معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه با اشاره به بحران یمن، از برقراری آتش بس در این کشور استقبال کرد و آن را فرصت خوبی برای شروع گفتگوهای یمنی – یمنی برشمرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه امروز -یکشنبه- در دیدار «مارتین تلاپا» معاون امور اقتصادی و کشورهای اروپایی وزیر امور خارجه جمهوری چک با بیان این مطلب از روند روبه رشد تروریسم در یمن و همچنین تداوم فاجعه انسانی در این کشور ابراز نگرانی کرد. همچنین امیرعبداللهیان و معاون وزیر خارجه جمهوری چک پیرامون تحولات منطقه به ویژه سوریه تبادل نظر کردند.

معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه در این دیدار با اشاره به حمایت ایران از توقف درگیری ها در سوریه و روند گفت و گوهای سیاسی در ژنو اظهار داشت: گروه های مسلح تروریستی در هفته های اخیر مصادیق زیادی از نقض آتش بس را مرتکب شده اند.

وی افزود: جامعه جهانی باید در مبارزه با تروریسم به طور جدی عمل کند.

همچنین امیرعبداللهیان با اشاره به گفت و گوهای مثبت با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه (هفته گذشته در تهران) درباره سه موضوع آتش بس، روند سیاسی و مسأله کمک رسانی گفت: ایران آمادگی خود برای همکاری با سازمان ملل در زمینه تسریع در روند کمک رسانی و پشبرد مذاکرات را یادآوری کرد.

** درباره آینده سوریه باید مردم این کشور تصمیم بگیرند

معاون وزیرخارجه چک حمایت از راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید به مردم سوریه اجازه داد تا درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند.

مارتین تلاپا انتخابات پارلمانی اخیر در سوریه را اقدام مهمی در این راستا برشمرد.

وی با ابراز نگرانی از رشد تروریسم و همچنین مشکل آوارگان و مهاجران، خواستار تقویت حل سیاسی برای مقابله با بحران ها شد.

ارسال نظر: