خاطره آیت‌الله نوری همدانی از شهید مطهری

کدخبر: 2026859

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یک شب به منزل ما آمدند، در تاریکی شب رو به قبله نشسته بود و نشستن ایشان طولانی شد، صبح علت را از او پرسیدم که گفتند من عادت دارم یک ساعت قبل از نماز صبح تفکر کنم که ثواب آن بیش از نماز شب است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسا نوشت: آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای معاونت عقیدتی سیاسی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری خاطرنشان کرد: انسان در زندگی احتیاج به سرمایه ای دارد که توسط آن گام بر می دارد و انسان بدون سرمایه نمی نواند در زندگی کاری انجام دهد.

این مرجع تقلید به جایگاه و مقام شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در آیه 4 سوره صف می فرمایند خدا آن مؤمنان را که در راه او در صف جهاد با کافران، مانند بنیان و سدّى آهنین هم دست و پایدارند بسیار دوست مى‏ دارد؛ شهدا دارای سرمایه علم، تقوا و جهاد بودند و توانستند در دنیا مؤثر باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم درباره شهید مطهری تصریح کرد: امام راحل در وصف شهید مطهری فرمودند در رخت خواب مردن برای او نقصی بود؛ خدا به او به قدری توفیق دارد که با قلم، بیان و خون خود خدمت بزرگی کردند؛ کمتر کسی است که این قدر توفیق برای نوشتن چنین مطالب اساسی پیدا کنند و در نهایت نیز شهید شود.

وی به بیان خاطره ای از شهید مطهری پرداخت و گفت: استفاده از آثار ایشان بسیار مهم است و بنده خیلی بهره برده ام و با ایشان مانوس بودم؛ در دیداری که ایشان به قم آمده بودند، یک شب به منزل ما آمدند، در تاریکی شب رو به قبله نشسته بود و نشستن ایشان طولانی شد، صبح علت را از او پرسیدم که گفتند من عادت دارم یک ساعت قبل از نماز صبح تفکر کنم که ثواب آن بیش از نماز شب است.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: زمانی که امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو بودند، قرار بر این بود که هر دفعه یکی از علما به دیدار امام راحل می رفتند؛ ایشان به دیدار امام(ره) رفتند و پس از بازگشت، روزی علما در تهران جلسه ای داشتند پرسیدیم که در دیدار ایشان چه چیزی دیدید؟ گفت من ده دوازده سال در خدمت امام خمینی(ره) بودم و در این دیدار چیز عجیبی دیدم و حالت ایشان بسیار فرق کرده بود؛ سپس این شهید چهار آمن را بر زبان آورد و گفت آمن بربه، آمن بخلقه، آمن بهدفه و آمن بسبیله و بعد گفت امام(ره) به هدف خود ایمان دارد و هدف شان بسیار بزرگ است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اسلام و حقیقت همواره فریادگر می خواهد و در مکتب اهل بیت(ع) همیشه احترام برای فریادگر بوده است؛ امروز در برابر آمریکا، صهیونیست و عربستان فریادگری لازم است و امام خمینی(ره) فرمودند که هر جه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید که شیطان بزرگ است؛ سرمایه سپاه پاسداران ایمان است و انقلاب اسلامی، انقلابی مکتبی است و باید کارها از روی عقیده و ایمان انجام شود، چرا که ایمان و یقین قدرت را زیاد می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن توصیه به خواندن سه کتاب صحیفه امام خمینی(ره)، دفتر تبیان و وصیتنامه امام راحل به عنوان کتابهای بالینی اظهار داشت: امام راحل فرمودند که از نظر آمار هیچ قشری به اندازه علما شهید ندادند؛ شهدا ضرر نکرده اند و نباید شهادت را فراموش کنیم و همچنین بایستی راهشان را ادامه دهیم.

در این دیدار حجت الاسلام اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و سرهنگ حافظی جانشین سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم نیز حضور داشتند.

ارسال نظر: