آیت‌الله مصباح یزدی:

شهید مطهری نماد کامل معلم بود

کدخبر: 2027912

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: استاد شهید مطهری(ره) با ویژگی های برجسته علمی و شخصیتی، به حق نماد کامل معلم بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی یکشنبه شب در آیین تجلیل از مقام معلم در سالن همایش های موسسه امام خمینی(ره) قم گفت: در بیان ویژگی های شخصیتی شهید مطهری، بهترین عبارت را امام راحل(ره) فرمودند که ایشان حاصل عمر من بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: استاد شهید مطهری(ره) با ویژگی های برجسته علمی و شخصیتی، به حق نماد کامل معلم بود.

وی با بیان اینکه معلمان به دلیل گسترش علم و معرفت درجامعه و فراهم آوردن زمینه کمال و سعادت انسان ها، دارای مقام و جایگاه بلندی هستند، اظهار داشت: انبیای الهی به عنوان بالاترین معلمان، به انسان آموختند که فراتر از دنیای فانی، جهان ابدی پس از مرگ وجود دارد که انسان ها باید به فکر زاد و توشه برای آن باشند.

وی با بیان اینکه علم دارای مطلوبیت ذاتی است، اما علوم گوناگون، مطلوبیت های متفاوتی دارند که به معرفت و نظام ارزشی افراد مرتبط است، خاطرنشان کرد: گاهی افراد فقط برای کسب منافع دنیوی علمی را می آموزند، گاهی علاوه بر مسائل دنیوی، به دنبال توشه اخروی هم هستند، اما از همه بالاتر کسانی هستند که فقط برای کسب رضایت پروردگار و قرب الهی علم و معرفت را فرامی گیرند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان با بیان اینکه نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مرهون وجود بابرکت امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: بزرگترین عامل برای رسیدن به درجات علمی و معنوی بالا، اخلاص و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

ارسال نظر: