جهانگیری در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند:

ایران آمادگی دارد که بیشتر فعالیت‌های اقتصادی خود را در کشورهای اقیانوسیه انجام دهد

کدخبر: 2033662

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت‌های فراوانی داشته و بیشترین ذخایر نفت و گاز دنیا را به خود اختصاص داده است،‌ اظهار داشت: ایران آمادگی دارد که بخش مهمی از فعالیت‌های اقتصادی خود را در کشورهای اقیانوسیه انجام دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار اظهار کرد: سهم آسیا و کشورهای اقیانوس هند در اقتصاد جهان موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که سهم مهمی در اقتصاد دنیا دارند در قاره آسیا قرار دارند گفت: برگزاری این اجلاس موجب افزایش درآمد سرانه مردمی است که در حاشیه اقیانوس هند زندگی می‌کنند. جهانگیری با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد و بیشترین ذخایر نفت و گاز دنیا را به خود اختصاص داده است،‌ اظهار داشت: ایران آمادگی دارد که بخش مهمی از فعالیت‌های اقتصادی خود را در کشورهای اقیانوسیه انجام دهد.

وی با بیان اینکه چابهار نقطه استراتژیکی در مباحث تجاری دارد گفت: بر اساس مطالعات متعددی که در سطح جهانی با توجه به موسسات بین‎المللی انجام شده در قرن 21 شاهد جابه‌جایی در رابطه با اقدامات اقتصادی خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کشورهای نوظهوری که در اقتصاد جهان حضور قدرتمندتری خواهند یافت بخشی از آنها در آسیا قرار دارند، تاکید کرد: این موضوع نیازمند شکل‌گیری اتحادیه‌های جدیدی در دولت‌های ساکن در این قاره‌ها و مناطق حساس اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های عظیمی از جمله گاز و ذخایر نفت در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: کشور ایران جزو 10 کشور اول دنیا به دلیل وجود منابع طبیعی و ذخایر معدنی است.

جهانگیری گفت: برنامه مهم بعد از توافق هسته‌ای در ایران سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف است.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: حذف موانع تجارت و سرمایه‎گذاری از مهمترین کارهایی است که باید در اتحادیه آیورا انجام شود.

ارسال نظر: