غفاریان در نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ:

اجرای اصل شفافیت اطلاعات راه حل دائمی برای برخورد باحقوق‌های نجومی است

کدخبر: 2042014

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با بیان اینکه در شرایطی که مردم فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند پرداخت حقوق‌های نجومی هیچ توجیهی ندارد، گفت: اجرای اصل شفافیت اطلاعات راه حل دائمی برای برخورد باحقوق‌های نجومی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: امیرحسین غفاریان عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با حضور در نشست خبری این شورا که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، پیرامون حقوق‌های نجومی برخی مدیران و تغییرات وزارت امور خارجه، گفت: موضوع فیش‌های نجومی ذیل مبحث مفاسد اقتصادی تعریف می‌شود که یک بعد آن دست‌درازی به بیت‌المال است که افراد باید محاکمه شوند و اموال نیز برگردانده شود،‌ بعد دیگر ضربه‌ای است که این موضوع بر بدنه نظام وارد می‌کند.

وی افزود: این نظام برآمده از بطن مردم است و برای مردم کار خود را آغاز کرده است، حال اگر مردم اعتمادشان به قسمتی از نظام از بین برود، جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در شرایطی که مردم فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند و برای حل آن عزم جهادی کرده‌اند، پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی هیچ توجیهی ندارد و جز دلسرد کردن مردم فایده دیگری برای کشور نخواهد داشت.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از دیوان محاسبات، مجلس، قوه قضائیه و نهادهای نظارتی می‌خواهیم ضمن برخورد قاطع با متخلفان موضوع حقوق‌های نجومی، شفافیت این امر را نیز در دستورکار قرار دهند.

غفاریان با بیان اینکه هیچ دلیل موجهی برای پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی وجود ندارد، گفت: زمانی که به کارگران به خاطر اعتراض‌شان شلاق می‌زنید، حال وقتی بانک‌ها و بیمه‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند، نباید همین قاطعیت در برخورد با اینان نیز صورت گیرد؛ چراکه اگر غیر از این باشد ضربه به نظام وارد خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه دولت مجوز تجمع دانشجویان مقابل سازمان بازرسی را صادر نکرد، گفت: اجرای اصل شفافیت اطلاعات، راه حل دائمی در برخورد با فسادهای اقتصادی از جمله حقوق‌های نجومی است.

غفاریان در پایان با بیان اینکه اصل شفافیت اعتماد مردم به مسئولان را بیش‌تر می‌کند، گفت: قانون دسترسی مردم به اطلاعات آزاد باید در دستگاه‌های کشور اجرا شود تا دیگر مشکلاتی از قبیل محرمانه بودن قراردادها از جمله قراردادهای جدید نفتی و یا حتی برجام، پیش نیاید.

ارسال نظر: