سه سال از عمر دولت یازدهم گذشت

نوبخت: بنا داشتیم برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم اقدام اساسی انجام دهیم

کدخبر: 2051940

سخنگوی دولت با بیان اینکه هم اکنون سه سال از دوره خدمت دولت یازدهم گذشته است و در چهارمین سال آن قرار گرفته‌ایم، گفت: بنا داشتیم برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم اقدام اساسی انجام دهیم و از بار مشکلات مردم کم کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدباقر نوبخت امشب در جلسه شورای اداری که در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی و با حضور استاندار، معاونان استاندار و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: با وجودی که تلاش زیادی شد تا تکیه دولت بر درآمدهای نفتی نباشد اما عمده‌ترین درآمد کشورمان از محل صادرات نفت است.

وی با اشاره به اینکه ما همه در مقابل ملت بزرگ کشورمان و یکایک استان‌ها مسؤولیت داریم، و برای تحقق یافتن برنامه‌ها همچنین وعده‌های صورت گرفته تلاش چشمگیر و لازم مورد نیاز است، اضافه کرد: مقامات و دست‌اندرکاران آذربایجان غربی مقابل 3 میلیون نفر جمعیت شهیدپرور، غیور و مرزبان این استان مسؤولیت مضاعف دارند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه برای تحقق خواسته‌ها باید بیشتر و جدی‌تر تلاش شود، اضافه کرد: من به عنوان معاون رئیس جمهور در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها باید پاسخگو باشم و راه گریز هم ندارم، به طوری که در دو عرصه بودجه و برنامه همچنین برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت که برای مناطق مختلف آذربایجان غربی در زمینه‌های گوناگون تدوین شده است باید پاسخگو باشم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اظهار اینکه هم اکنون سه سال از دوره خدمت دولت یازدهم گذشته است و در چهارمین سال آن قرار گرفته‌ایم، اضافه کرد: بنا داشتیم برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم اقدام اساسی انجام دهیم و از بار مشکلات مردم کم کنیم.

نوبخت راه‌اندازی راه‌آهن، توسعه فرودگاه‌ها و ... را از جمله مطالبات مردم آذربایجان غربی برشمرد و اضافه کرد: منابع مالی موردنیاز و اعتبار برای اجرایی کردن این سری پروژه‌ها از یک محل مشخص و خزانه تامین می‌شود، که عمده‌ترین تکیه آن بر درآمدهای نفتی کشورمان همچنین مالیات است.

معاون رئیس جمهور پرداخت مالیات توسط اقشار مختلف مردم را متاثر از فروش نفت همچنین گردش اقتصادی کشورمان دانست و بیان داشت: در هر زمان که این دو محور مطلوب بوده، وضعیت درآمدهای ناشی از مالیات تغییر قابل توجهی داشته است.

وی با اظهار اینکه در دو یا سه سال گذشته بیش از 4 میلیون نفت در کشور تولید و بخشی از آن به سایر کشورها صادر می‌شد، اضافه کرد: ولی در اثر تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تولید نفت به کمتر از یک میلیون بشکه رسید، که برای برگرداندن شرایط سابق همچنین تولید و صادرات آن اقدام کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: بنابراین برای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف باید به صورت جدی و با عزم راسخ تلاش شود، تا اینکه نتایج مورد انتظار به دست آید.

ارسال نظر: