منابع غیررسمی اعلام کردند؛

جزئیاتی از بازداشت مسئول بانکی تیم مذاکره‌کننده

کدخبر: 2057351

دری اصفهانی، یکی از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، در ازای ارائه اطلاعات مهم اقتصادی به موسسات تاثیرگذار بر تحریم‌ها، مبلغی در حدود ماهانه ۷۵۰۰ پوند (حدود ۳۰ میلیون تومان) دریافت کرده است.

گروه سیاسی «نسیم آنلاین»:: یکی دو روزی است که اخبار پراکنده‌ای از بازداشت یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود خبری که با قاطعیت از سوی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری خود تکذیب شد.

پس از تکذیب این خبر یک کانال تلگرامی از جزئیات جدیدی در خصوص این پرونده خبر داد و با رد تکذیبیه بهرام قاسمی بر بازداشت این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد.

کانال تلگرامی "بخش مراقبتهای ویژه خبری" در مطلبی در خصوص دستگیری متهم ایرانی دو تابعیتی نوشت:

روز سه شنبه 26 مردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبری را از قول دادستان تهران در خصوص دستگیری و بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی در هفته گذشته در تهران و مرتبط با سرویس جاسوسی انگلیس منتشر کرده بودند. جعفری دولت آبادی همچنین افزوده بود: متهم در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.

پیگیری ها و شنیده ها منجر به کسب اخبار جدید و مهمی در خصوص این دستگیری و هویت و جایگاه فرد بازداشت شده گردیده است.

خبرها حاکی است فرد دو تابعیتی بازداشت شده علاوه بر فعالیت های اقتصادی دولتی و خصوصی، "مسئول یکی از کمیته‌های مهم هیئت مذاکره کننده" و "نماینده یکی از نهادهای مالی" در این تیم است.

وی در هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یکی از عناوین اتهامی وی دریافت حقوق از موسسات امریکایی و انگلیسی در ازای ارائه اطلاعات مهم مالی و اقتصادی جمهوری اسلامی است.

پیگیری‌ها مشخص کرده وی در حالی که تحت عنوان مشاوره و هیئت مدیره برخی بانک‌ها جزو یکی از نجومی بگیران دولت بوده، در ازای ارائه اطلاعات مختلف داخلی (که به جهت حضور در سطوح عالی مدیریتی اطلاعات مهمی را در اختیار داشته) به موسسات تاثیرگذار بر تحریم‌ها مبلغی در حدود ماهانه 7500 پوند (حدود 30 میلیون تومان) دریافت می‌نموده است.

اخبار تکمیلی حاکی از تلاش تیم رسانه‌ای دولت در جهت مسکوت گذاشته شدن و تکذیب این بازدشت می باشد.

پس از اعلام این خبر سیدیاسر جبرائیلی کارشناس سیاسی و معاون پژوهشی خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود مبادرت به افشای نام این عضو تیم مذاکره هسته‌ای با تابعیت دوگانه کرد.

جبرائیلی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این خبر درست است که عضوی از ستاد اجرای برجام بازداشت نشده است. اما "دری اصفهانی" مسئول بانکی تیم مذاکره کننده(تبعه انگلیس) به اتهام جاسوسی در بازداشت است. فرجام چنین برجامی چندان مبهم نیست.

پس از جبرائیلی جزئیات جدیدی توسط کانال تلگرامی در خصوص آقای دری اصفهانی منتشر شد. کانال تلگرامی مجال نوشت:

‏‏منبع آگاه وزارت امور خارجه بازداشت یکی از کارکنان ستاد اجرای برجام به اتهام جاسوسی را کاملا کذب و بی‌اساس دانست.

احتمالاً انگلیس⁩ بخشی از دارایی بلوکه شده ایران را آزاد کرده تا عضو انگلیسی⁩ کمیته بانکی برجام، آزاد شود و به آغوش ⁧برجامیان⁩ ایران برگردد!

یک اشکال اساسی برجام، همین حضور اتباع آمریکا و انگلیس در طرف ایرانی مذاکره و اجرا است؛ البته اتباع فکری به شدت خطرناک‌ترند.

‏گفتگوی جذاب دنیای اقتصاد با آقای دری اصفهانی عضو بانکی و مالی گروه مذاکره‌کننده را حتماً ببینیم. بخش‌های مربوط به تحصیل و کار در #انگلیس هم جالب است!

همچنین پیش از این برخی پایگاه‌های خبری تحلیلی گفته بودند: دری اصفهانی فردی است غیر بانکی که دارای سابقه حسابداری در نهادهای انگلیسی و کانادایی! وی فارغ‌التحصیل کارشناسـی ارشـد حسـابداری از دانشگاه نفت است. دری البته سابقه عضویـت در جامعـه و انجمن حسـابداران خبره ایـران، عضویت پیوسـته در انجمن حسـابداران خبـره انگلسـتان و ولـز (ICAEW) و عضویـت در انجمن حسـابداران خبـره اُنتاریو در کانـادا (CICA) را در رزومه دارد و اکنون مدتی است که عضو هیات مدیره بانک سامان است! ( اینجا را ببینید )

ارسال نظر: