کریمی قدوسی:

حضور نفوذی در تیم هسته‌ای قبلاً هشدار داده شده بود/ بیشترین ضربه را از نفوذ افراد دو تابعیتی در وزارتخانه‌ها می‌خوریم

کدخبر: 2058673

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستگیری یکی از نفوذی‌ها در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: این شخص دو تابعیتی در کنار جان کری، موگرینی و چهره‌های آمریکایی حضور و نقش فعالی داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌جواد کریمی قدوسی امروز در گفتگو با فارس با اشاره به دستگیری جاسوس و نفوذی آمریکا در تیم مذاکره‌کننده ایران، اظهار کرد: در بحث نفوذ و ضرباتی که نظام جمهوری اسلامی ایران از این مسأله خورده و می‌خورد مباحث بسیار مهم و گسترده‌ای مطرح است.

وی با بیان اینکه نفوذ در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هنوز آغاز راه است، خاطرنشان کرد: ملت ایران باید خود را آماده کنند تا نسبت به خطر و تهدید بسیار جدی و فراگیر نفوذ موضع جدی بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنین کشور باید برای غربال کردن جریان منحط غرب‌گرا که از ابزار نفوذ استفاده می‌کند، آماده شود تا بلکه بتواند با این تهدید مقابله کند.

وی با اشاره به دستگیری جیسون رضاییان، ابراز کرد: آن زمان مسؤولان امنیتی در کمیسیون امنیت ملی بحث نفوذ این جاسوس دو تابعیتی را به‌صورت گسترده توضیح دادند.

کریمی‌ قدوسی اضافه کرد: جیسون رضاییان آن‌چنان در نهاد ریاست جمهوری نفوذ کرده بود که به مافوق‌های خود، سرپل‌های اطلاعاتی، گزارش‌های دقیقی از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران و سفرهای رئیس‌جمهور ارائه می‌داد.

وی بیان کرد: از این‌رو در جلسه‌ای که مسؤولان امنیتی با اعضای کمیسیون امنیت ملی داشتند تأکید بر این بود که جبیسون رضاییان در وزارت خارجه و به‌خصوص در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، عامل نفوذی فرستاده و اطلاعات مذاکره را از او دریافت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای در سطح بین‌المللی با محوریت آمریکا و انگلیس و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران بوده و طبیعی است که دولت‌های غرب برای به‌زانو درآوردن ایران در این مذاکرات از روش‌های مختلف و به‌ویژه نفوذ استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: آمریکا و انگلیس می‌کوشیدند تا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را منفعل کنند و پیش از اینکه تیم مذاکره‌کننده مباحث خود را مطرح کند آن‌ها بدانند آن‌ها چه می‌خواهند بگویند تا ضد آن را طراحی کنند.

کریمی‌ قدوسی با بیان اینکه بحث نفوذ دامنه گسترده‌ای دارد، افزود: آن زمان نیز این هشدار داده شد که در برخی وزارتخانه‌ها جیسون رضاییان نفوذی‌های خود را فرستاده است و در پی این امر، جاسوسان شناسایی و دستگیرشده و بخشی نیز در حال تعقیب و مراقبت بودند.

وی با اشاره به دستگیری یکی از نفوذی‌ها در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که مسؤول امور بانکی این مذاکرات بود، تصریح کرد: این شخص دو تابعیتی در کنار جان کری، موگرینی و چهره‌های آمریکایی حضور و نقش فعالی داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکذیب خبر کشف و دستگیری یک جاسوس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از سوی سخنگوی وزارت خارجه ایران، عنوان کرد: جای سؤال است که سخنگوی وزارت خارجه بر اساس چه مبانی اخبار دقیق را تکذیب می‌کند.

وی اظهار کرد: این اخبار اطلاعاتی و امنیتی چیزی نیست که بنده به‌عنوان نماینده بتوانم به آن دسترسی پیدا کنم بلکه این اخبار، اطلاعاتی است که در جلسات کمیسیون‌های مختلف و با دعوت از کارشناسان امنیتی و سؤالات نمایندگان این اطلاعات در اختیار ما قرار می‌گیرد.

کریمی‌ قدوسی با تأکید بر اینکه این خبر به همراه مفاسد اقتصادی بانک ملت و نفوذ در این بانک در کمیسیون اقتصادی بسیار مفصل توضیح داده‌ شده است، گفت: شاید امروز قریب 100 نفر از نمایندگان این اخبار را از زبان مسؤولان امنیتی شنیده‌اند، چگونه سخنگوی وزارت خارجه با شتاب و بدون مطالعه این خبر را تکذیب می‌کند؟

وی بابیان اینکه دستگاه اطلاعاتی ما بسیار قوی عمل می‌کند، افزود: تاکنون آنچه دستگاه‌های اطلاعاتی به ما خبر داده‌اند و یا نمایندگان از آن‌ها سؤال کرده‌اند تکذیب نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: متأسفانه شرایطی در دولت هست که معمولاً از جریان منحط غرب‌گرا حمایت کرده و سینه سپر می‌کنند که نمونه آن زمان دستگیری جیسون رضاییان بود که برخی مسؤولان تلاش کردند که این جاسوس را آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب جاسوسان دو تابعیتی هستند، تصریح کرد: دادستان تهران حدود یک ماه پیش اعلام کرد که یک فرد دو تابعیتی دستگیر شده است و این جاسوس همان عامل نفوذی در تیم هسته‌ای است، چرا دولت تکذیب می‌کند؟

کریمی‌ قدوسی اضافه کرد: با این ‌وجود حضور و یا عدم حضور این فرد در هواپیما و جزئیات آن بیشتر توضیح داده خواهد شد تا ملت واقف باشند که چگونه تیم مذاکره‌کننده ما دستخوش بازیچه‌های نفوذ می‌شود.

وی حل نشدن مسائل بانکی را نتیجه نفوذ دانست و ابراز کرد: ایران تمام تعهدات خود را عمل کرده است اما هنوز تحریم‌های بانکی سر جای خود باقی‌ مانده‌اند و این ثمره نفوذی‌هاست به‌گونه‌ای که در زمان مذاکره آمریکا و انگلیس بازگشت تحریم‌ها را طراحی می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت خارجه به‌جای حمایت از جاسوس‌های دیپلماتی که در شهرهای مرزی ما فیلمبرداری کردند، باید علیه آمریکا و انگلیس و در دفاع از مردم یمن و تفکر مقاومت صحبت کند.

وی بابیان اینکه وزارت خارجه در دفاع از تفکر مقاومت، ساکت و حامی نفوذی‌هاست، اظهار کرد: ما از داشتن چنین اشخاصی در وزارت خارجه شرمنده هستیم.

کریمی‌ قدوسی با تأکید بر اینکه جاسوسان و نفوذی‌ها در وزارتخانه‌ها و مراکز مهم تصمیم‌گیری کشورمان حضور دارند، عنوان کرد: نفوذی‌ها به یک نفر خلاصه نمی‌شود از این‌رو راجع به افراد دو تابعیتی در سیستم‌ها، در حال شناسایی و تحقیق هستیم.

وی تأکید کرد: کشورمان بیشترین ضربه را در نفوذ از افراد دو تابعیتی که در وزارتخانه‌های مهمی مثل نفت، وزارت خارجه، صنعت و معدن و تجارت مشغول هستند، خورده است، ازاین‌رو دستگاه‌های امنیتی دنبال شناسایی این افراد هستند.

ارسال نظر: