فلاحت‌پیشه طی یادداشتی در «نسیم آنلاین» نوشت

تبدیل ایران هراسی به آمریکا هراسی با تصمیمات ترامپ

کدخبر: 2085954

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: فضای ایران هراسی که آمریکا طی سال‌ها به ناحق در سطح دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بود هم اینک به خودش بازگشته است. فضای ترس، تردید و ابهام نسبت به سیاست‌های آمریکا هم اینک در دنیا فضای گسترده‌ای است.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »،‌ حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست طی یادداشتی اختصاصی در « نسیم آنلاین »، نوشت:

در چند روز اخیر شاهد اقدامات ستیزه جویانه رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم. که اوج آن ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به خاک آمریکا است.

این تصمیم در نهایت به سود آمریکا نخواهد بود، دولتمردان این کشور باید بدانند تصمیمات محدودیت‌زای این چنینی نه تنها منجر به امنیت بلکه فضا برای افراطگرایان در سراسر دنیا مناسب تر می کند.

خواه ناخواه این گونه تصمیمات به انزوای هرچه بیش‌تر آمریکا در سطح بین‌المللی حتی میان شرکا وکشورهایی که دارای روابط خوبی با این کشور هستند، خواهد شد. نکته‌ قابل توجه این است که فضای ایران هراسی که آمریکا طی سال ها به ناحق در سطح دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بود هم اینک به خودش بازگشته است. فضای ترس، تردید و ابهام نسبت به سیاست‌های آمریکا هم اینک در دنیا فضای گسترده‌ای است.

باید دانست که تعاملات بین‌المللی، نیازمندی‌های متقابل، ارتباطات مردم در اقصا نقاط جهان با یکدیگر و بسیاری از اصول و هنجارهای بین‌المللی، این‌گونه روش‌های متعصابه و کورکورانه را برنمی‌تابد.

ایالات متحده آمریکا به‌عنوان یک عضو جامعه‌ی بین‌المللی باید به هنجارها و مقررات بین المللی پایبند باشد و عدول از این امر در پرتو قدرت و زور نتیجه نخواهد داد.

بنابراین با توجه به سکونت تعداد قابل توجهی از اتباع ایرانی در آمریکا و تهدید زندگی و کسب و کار آنها توسط دولت آمریکا، حق شکایت به مجامع بین المللی برای شهروندان ایرانی و دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها محفوظ خواهد بود، همچنین ایران در این زمینه اختیار عمل متقابل هم دارد.

در مورد تاثیر این گونه اقدامات بر برجام نیز باید گفت که برجام یک تصمیم دوسویه میان ایران و آمریکا نبوده و یک توافق بین‌المللی است. طرف‌های دیگری هم داشته و از مجرای سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل عبور کرده است، بنابراین امر اقدامات تاثیر مستقیمی بر برجام ندارد.

در مجموع باید دانست که این اقدامات ناپختگی و ناآشنایی رئیس جمهور جدید در امور سیاسی و اداره کشور را می رساند که برای رفع آن و جلوگیری از مشکلات بین المللی نیاز است که مشاورانی خبره وی را هدایت و راهنمایی کنند.

ارسال نظر: