نهاوندیان:

دولت به تنهایی از عهده حل همه مشکلات بر نمی‌آید/ عده‌ای به دنبال ابهام‌آفرینی هستند

کدخبر: 2090704

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای به دنبال ابهام‌آفرینی هستند و شاهد دسیسه‌های رسانه‌های بیگانه نیز هستیم که از یک حادثه کوچک، یک بحران می سازند، گفت: برعکس این رویه، رهبری دیروز تاکید کردند کسانی که دلسوز مردم و انقلاب هستند، باید مرتب نقاط قوت را برجسته کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای پاکدشت که روز سه شنبه برگزار شد، به پیگیری میزان تحقق مصوبات سفرهای استانی دولت اشاره کرد و اظهارداشت: بسیار مفتخرم که بیش از 60 درصد از این مصوبات عملیاتی و محقق شده است که این مساله تاثیر زیادی بر ارتقای سرمایه اجتماعی داشته و دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه قطعا دولت در زمینه تامین زیرساخت‌ها و خدمات عمومی مسئولیت دارد، اظهار داشت: در قانون اساسی هم تاکید شده است که دولت نسبت به ایجاد دسترسی به خدمات عمومی مثل بهداشت و درمان، آنجا که این کار از عهده افراد و بخش خصوصی بر نمی آید، مسئولیت دارد، اما وظیفه مهم تر دولت این است که در این دسترسی ها عدالت را تامین کند. وظیفه اول دولت اسلامی، تامین عدالت است.

نهاوندیان گام‌های دولت طی سه سال گذشته را برای ایجاد عدالت در عرصه سلامت، خوب و موفقیت آمیز خواند و افزود: نظام سلامت کشور در دولت تدبیر و امید از دو جهت مایه افتخار است؛ یکی ایجاد دسترسی عمومی به خدمات سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی است که شاخص‌های سلامت در کشور گواه این موضوع است و دوم ایجاد عدالت بیشتر در این دسترسی‌ها که معتقدم تلاش برای ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: این مایه افتخار نظام اسلامی است که طی سه سال، بیش از 11 میلیون نفر از آحاد محروم جامعه که فاقد هر گونه خدمات درمانی بودند، زیر پوشش بیمه قرار گرفتند. دولت یازدهم نه تنها با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانست کیفیت و کمیت خدمات سلامت را ارتقا دهد، بلکه از سوی دیگر میزان هزینه مردم برای سلامت را نیز کاهش داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنچه نظام جمهوری اسلامی از اول مفتخر به آن بوده و باید هم باشد، عدالت است. البته معنای عدالت، برابری نیست. عدالت در کنار رشد تامین می شود و کارنامه دولت تدبیر و امید در ایجاد دسترسی عادلانه برای عموم مردم به امکانات عمومی و بویژه خدمات حوزه سلامت درخشان است.

نهاوندیان گفت: این عدالت محصول اعتدال است. عدالت شعار نیست و باید بدانیم تحقق عدالت، حاصل یک نگاه و رویکرد است. دولت یازدهم به این جهت در حوزه های مختلف از جمله در حوزه سلامت توفیق خدمت بیشتری یافت که نگاهش مبتنی بر اعتدال بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نگاه اعتدالی دولت یازدهم این امکان را فراهم کرد تا در همان زمانی که به برجام می اندیشید و در عرصه بین المللی درحال تلاش برای آشکار ساختن دروغ ها علیه نظام و باطل کردن قطعنامه های ظالمانه توسط وضع کنندگان آنها بود؛ به فکر سلامت مردم ، مثبت کردن تراز تجاری کشور ، کنترل تورم و ایجاد رونق اقتصادی هم باشد.

وی اظهار داشت: برخی مدعی هستند دولت همه همتش را در موضوع برجام گذاشت و از بقیه مسائل غافل ماند. کسانی که این سخن را می گویند، باید به مردم مراجعه کند. مردم در سراسر کشور خدمات دولت در حوزه های مختلف از جمله در حوزه بهداشت و درمان، بازگرداندن آرامش به بازارهای اقتصادی و تامین حقوق اقشار خاص مثل جانبازان عزیز را دیده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: مردم یادشان نرفته که دولت یازدهم تورم بالای 40 درصد را به حدود 7 تا 8 درصد رساند. دولت همزمان با کنترل و کاهش تورم رشد اقتصادی کشور را از منفی 6.8 درصد به مثبت 7.4 درصد رساند. این نیز حاصل همان نگاه اعتدالی است.

نهاوندیان دستیابی به تراز تجاری مثبت را تحقق آرزویی ملی و مایه عزت اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: دولت یازدهم توانسته در حوزه تولیدات کشاورزی که همیشه یکی از نگرانی ها و دغدغه های کشور بود به ویژه در تولید گندم که محصولی راهبردی است و می تواند ابزار فشار سیاسی باشد، نه تنها کشور را به خودکفایی برساند، بلکه به سطحی از تولید دست یابیم که به فکر صادرات گندم هم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی ثمره اعتدال است. باید اعتدال فردی و اجتماعی را گسترش داده و از افراط و تفریط پرهیز کنیم. توجه صرف به یک موضوع، ما را از عدالت دور می کند در حالی که نگرش اعتدالی می تواند عدالت را به عنوان زمینه رشد متوازن جامعه محقق کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه عده ای به دنبال ابهام‌آفرینی هستند و شاهد دسیسه های رسانه های بیگانه نیز هستیم که از یک حادثه کوچک، یک بحران می سازند، گفت: برعکس این رویه، مقام معظم رهبری دیروز تاکید کردند کسانی که دلسوز مردم و انقلاب هستند، باید مرتب نقاط قوت را برجسته کنند.

نهاوندیان اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که در کشور مشکل نداریم یا به مشکلات بی توجهی کنیم. هنوز تا رسیدن به مطلوب باید گامهای بلندتری برداریم، اما سوالی که باید به آن در برابر وجدان مان پاسخ دهیم این است که آیا امروز در مسیر درست هستیم یا نه؟ آیا جهت گیری که مردم انتخاب کردند ، ما را به اهدافمان نزدیک و یا دور می سازد. اگر این مسیر که مردم انتخاب کردند ما را به اهدافمان نزدیک می کند، پس باید ادامه یابد و همه به طی این مسیر کمک کنیم.

وی با اشاره به شعار ماندگار امام راحل «همه با هم» اظهار داشت: دولت به تنهایی از عهده حل همه مشکلات بر نمی آید. همه باید در مسیر حل مشکلات همکاری کنند. شکر نعمتهایی که خدا به ما داده در این است که از هر فرصتی برای ارتقای انسجام و یکپارچگی استفاده کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید دوباره بر اینکه باید نقش حاکمیتی دولت در ایجاد بسترها و زیرساختها مورد توجه باشد، تصریح کرد: در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، دولت باید به وظایف خودش با دقت و تلاش بیشتر عمل کند، اما مثل حوزه های دیگر در این زمینه نیز باید بخش خصوصی موثرتر به میدان بیاید. باید مکانیزم های ارائه خدمات بهتر ایجاد شود و دولت در جایگاه حاکمیتی خود میدان را برای نقش آفرینی بخش خصوصی انتفاعی و بخش خصوصی اهل خیر، مهیا کند.

ارسال نظر: