عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد:

نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها دوم اردیبهشت ماه ابلاغ می‌شود

کدخبر: 2093104

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از ابلاغ نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها از سوی فرمانداری‌ها در دوم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، قاسم میرزایی‌نکو عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفتگو با تسنیم ، با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 30 اسفند سال گذشته تا پایان ششم فروردین امسال انجام و همزمان پرونده آنها به مراکز چهارگانه (قوه‌ قضائیه، ناجا، وزارت اطلاعات، ثبت احوال) برای استعلام، ارجاع شده است.

وی افزود: هم‌اکنون صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها در هیئت‌های اجرایی در حال بررسی است که نتایج نهایی آن در روز دوم اردیبهشت از طریق فرمانداری‌ها به آنها ابلاغ می‌شود.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: طبق قانون انتخابات شوراها، در صورتی که هر کدام از داوطلبان نسبت به نتایج بررسی صلاحیت‌ها شکایت و یا احیانا اعتراضی داشته باشند، اعتراض آنها در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور نیز چندی پیش گفته بود 287 هزار نفر در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند.

شورای نگهبان در جلسه‌ای با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرده است.

ارسال نظر: