در جریان بازدید از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی مطرح شد؛

رئیس سازمان مدیریت بحران: آمادگی مدیریت بحران موجب کاهش خسارت‌های سیل شد

کدخبر: 2095287

نجار اظهار داشت: آمادگی مدیریت بحران در شهرستان‌ها موجب شد میزان خسارت‌ها و آسیب‌های جانی و مالی فراتر از این نرود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران شامگاه دوشنبه در بازدید از مناطق سیل زده اشنویه و پل آسیب دیده 'پوش آباد' این شهرستان که مسیرتردد به پیرانشهر است، اظهار کرد: مسئولان پای کار بوده و با تمام توان به دنبال بازسازی آسیب های سیل اخیر در آذربایجان غربی هستند.

وی بیان کرد: این میزان بودجه و اعتبار در مرحله نخست برای ساخت زیرساخت‌ها و ابنیه های فنی از محل اعتبارات تملک دارایی ها اختصاص و هزینه خواهد شد.

وی افزود: سیل خسارت های فراوانی در چند استان از جمله آذربایجان غربی وارد کرده است بر این اساس در مناطق سیل زده دستگاه های متولی میزان خسارت ها را برآورد و در جلسه‌های ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور برای تامین اعتبارات پی گیری ها و اقدامات لازم انجام شده است.

نجار با اشاره به خسارت های وارد شده بر اثر سیل در شهرستان اشنویه بیان کرد: پل 'پوش آباد' اشنویه که بر اثر سیل اخیر تخریب شد باید به طور مناسب بازسازی شود که اقدامات لازم برای بازسازی این پل به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین در خصوص آمادگی ستاد مدیریت بحران گفت: تلاش فراوان و آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان ها باعث شد تا سطح بحران از این فراتر نرود بر این اساس ازهمه عوامل و مجموعه های درگیر در مهار سیل، امداد رسانی و اطلاع رسانی مناسب تشکر کرد.

همچنین در این بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی و فرماندار اشنویه با خانواده 'مهران توکلی' نوجوان 12 ساله، تنها قربانی سیل در استان آذربایجان غربی که هنوز جسد وی پیدا نشده دیدار و از خانواده این جان باخته دلجویی کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: