پور ابراهیمى در نشست استانداران:

افزایش اختیارات استانداران از راهکارهای توسعه اقتصادی است

کدخبر: 2104834

رئیس کمیسیون اقتصادى مجلس گفت: یکى از راهکارهاى توسعه اقتصادى افزایش ظرفیت استان‌ها و اختیارات استانداران است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا پور ابراهیمى رئیس کمیسیون اقتصادى مجلس در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگو دولت و بخش خصوصی که امروز شنبه هفتم مرداد ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در طول سه سال اخیر وزارت کشور اقدامات خوبی برای عضویت استانداران در بخش اقتصادی انجام داده است.

وی ادامه داد: نگاه سنتی وزارت کشور که امنیتی و سیاسی بوده اما طی چند سال اخیر این نگاه تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید ظرفیت سازی انجام شود ما در برنامه ششم بسیار تلاش کردیم و دولت هم کمک کرد، رویکردی که داریم با انچه در اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شده است، فاصله بسیاری دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه باید اختیارات را در مدیریت استانها با محوریت استانداران افزایش دهیم، به گزارشی در مورد وضعیت رقابت پذیری اشاره کرد و ادامه داد: براساس گزارش جهانی وضعیت رقابت پذیری رتبه کشور از ۷۴ به ۷۶ رسیده است که این وضعیت مناسبی را نشان نمی دهد.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: در سند چشم انداز در میان بیست کشوری که هدف گذاری کرده بودیم در رتبه ۱۳ قرار داریم. شاخص ها وضعیت مناسبی را نشان نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه در وضعیت جنگ اقتصادی قرار داریم، بیان کرد: در این شرایط باید قوانین ما متناسب با جنگ اقتصادی باشد اصلاح بخشی را ما اغاز کرده ایم اما با مقاومت جدی در دولت مواجه هستیم.

پورابراهیمی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس خیلی از ضوابط را کنار گذاشتیم و متناسب با زمان جنگ کشور را اداره کردیم در شرایط جنگ اقتصادی مطالبه ای که باید مطرح بشود تغییر مقررات است.

وی خاطر نشان کرد: اگر در این حوزه اصلاح ساختار انجام ندهیم نمی توانیم با موضوعاتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شده خودمان را انطباق دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: