سید حسن خمینی:

می‌توانیم از دفاع مقدس "نفی فردگرایی" را به این دوران انتقال دهیم

کدخبر: 2109809

تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) گفت: آنچه که ما از دفاع مقدس نیاز داریم و می توانیم ان را به دوران خودمان انتقال دهیم، نفی فردگرایی است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در نخستین کنگره مجمع ایثارگران اظهار داشت: تاریخ بشر پر از جنگ است اگر تاریخ جنگ ها را از تاریخ جهان حذف کنیم قسمت اعظم تاریخ حذف می شود.

سید حسن خمینی اضافه کرد: اولین مسئله فضای جنگ این است که نگاه شما به دشمن خصمانه می شود اگر با عنوانی غیر از این به دشمن نگاه کنید نمی توانید او را بکشید.

تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) گفت: امروز رابطه ای که مردم ما و عراق دارند بسیار خوب و صمیمانه است من نشنیدم که عراقی هایی که به ایران سفر می کنند یا ایرانی هایی که به عراق سفر می کنند نگاه شان به هم خصمانه باشد حتی بسیاری از مشکلات آنان را فرزندان همین سرزمین حل می کنند.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز وحدت ملی عراق مرهون تلاش کسانی است که دیروز در همین خط و خطوط با هم می جنگیدند، اظهار داشت: جنگ که تمام می شود خصومت ها هم به پایان می رسد پس خصومت ان ویژگی نیست که ما به دنبال انتقال آن از دوران جنگ به دوران کنونی هستیم.

سید حسن خمینی تاکید کرد: دومین ویژگی فضای جنگی این است که چون و چرا کنار می رود و وحدت فرماندهی شکل می گیرد. شرایط بحرانی اموری می طلبد در پایان جنگ امام (ره) نامه ای به مجلس نوشتند و فرمودند که شرایط جنگ کارهایی کردیم که اقتضای جنگ بود.

وی گفت: آنچه که ما از دفاع مقدس نیاز داریم و می توانیم ان را به دوران خودمان انتقال دهیم، نفی فردگرایی است.

ادامه دارد...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: