ذوالنور:

تحریمهای اخیر آمریکا نقض مجددبرجام است/هیات نظارت جدی تصمیم بگیرد

کدخبر: 2118511

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان نقض مجدد و صریح برجام است، خواستار تصمیم گیری جدی و شفاف از سوی هیات نظارت بر اجرای برجام شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به تحریم ۷ شخص و شرکت ایرانی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا و نیز مصوبه اخیر کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران اظهار داشت: قطعا تحریم های وزارت خزانه داری تحریم جدید محسوب می شود و جزء موارد نقض برجام است و مصوبه کنگره آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما نیز مخالف نص صریح برجام و ناقض این سند است.

وی افزود: یکی از مواردی که به طور صریح و مصداقی در برجام آمده، برداشتن تحریم فروش هواپیما و قطعات و خدمات پس از فروش است.

رئیس کمیته هسته ای مجلس تاکید کرد: از نظر ما برجام مجددا نقض شده و هیات عالی نظارت بر اجرای برجام نیز باید نسبت به این مساله اعلام نظر و تصمیم گیری کند و این مسئله را که چه اقدامی باید صورت بگیرد، تعیین تکلیف کند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: البته مجلس شورای اسلامی هم به وظیفه خودش عمل می کند و در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

وی درباره انتقادهای کارشناسان نسبت به نحوه عملکرد و واکنش هیات نظارت بر برجام در موارد گذشته نقض توافق هسته ای، اظهار داشت: در برجام هزینه ای از کیسه ملت پرداخت شده و الان مردم باید بتوانند از منافع برجام استفاده کنند؛ تحریم های جدید هم منافع مردم را ضایع می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بر این اساس، وظیفه هیات نظارت بر اجرای برجام این است که به طور دقیق، جدی، شفاف، سریع و قاطع تصمیم بگیرد که حق مردم بیش از این ضایع نشود؛ چرا که این مطالبه افکار عمومی است و چهار سال وقت اصلی دولت به موضوع برجام گذشته و حتی مسائل منطقه نیز رها شد و در موضوع اقتصاد نیز همه منتظر برجام ماندند.

ذوالنور افزود: حالا که این هزینه سنگین شده است و آورده های هسته ای را داده ایم، لذا نباید در برابر تحریم های جدید که به معنای از بین بردن راه استفاده از منافع برجام است کوتاهی شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: