سردار وحیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هر حرکتی در داخل خاک سوریه باید با هماهنگی و موافقت‌ دولت قانونی این کشور باشد

کدخبر: 2157603

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به حضور غیرقانونی ایالات متحده در شمال سوریه گفت: بعد از پیروزی سوریه بر داعش‌ دشمنان‌ همواره تلاش کردند تا مسئله‌آفرینی‌ کنند.

به گزارش نسیم آنلاین، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در پاسخ به این سوال که آیا در تحرکات اخیر شمال سوریه ردپای آمریکا دیده می شود، اظهار کرد: باید گفت دخالت های بی ربط ایالات متحده بر خلاف همه مقررات بین المللی است؛ این اقدامات تجاوز آشکار یک دولت به سرزمینی است که به هیچ وجه برای حضور در آن مجوز نگرفته و دعوت هم نشده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به این موضوع که حتی هیچ قطع نامه بین المللی مصوب نشده تا آمریکا بتواند در مناطق شمال سوریه حضور داشته باشد ، افزود: این اقدام واشنگتن نشانه یک تجاوزگری آشکار است؛ تلاش های دولت آمریکا برای جداسازی بخش های سرزمین سوریه و احداث پایگاه های متعدد نظامی در آن باید توسط همه جریان های سوری محکوم شود.

وی خطاب به مقامات ایالات متحده گفت: دولت آمریکا با اقدامات اخیر باید خود را آماده هر خطری بکند، زیرا حضور آنها غیرقانونی است و ملت و دولت سوریه حق دارند از خود در مقابل این حضور غیرقانونی و نامشروع دفاع کنند.

وحیدی خطاب به کُرد های سوریه اظهار کرد: ما به ملت بزرگ کُرد سوریه یادآوری می کنیم که ایالات متحده در هر زمان با ملت های اسلامی دشمنی کرده و کُرد های سوریه که خود مسلمان هستند و دوره تاریخی خود را با سایر اقوام این کشور آغاز کرده اند به دولت واشنگتن اجازه ندهند آنها را وجه المصالحه قرار دهد .

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه هیچ کشور دیگری نیز حق دخالت در سوریه را ندارد، افزود: دولت دمشق قانونی است و در سازمان ملل نماینده دارد و از نظر قوانین بین المللی دولتی مشروع است که توانسته بر گروه های تروریستی چون داعش پیروز شود، پس هر حضوری باید با هماهنگی دولت قانونی این کشور باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به این موضوع که بعد از پیروزی سوریه بر داعش دشمنان همواره تلاش کردند تا مسئله آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: این حرکات دشمنان در سوریه به هیچ وجه مورد قبول ما نیست؛ هر حرکتی در داخل خاک سوریه باید با هماهنگی و موافقت دولت قانونی این کشور باشد، در غیر این صورت حرکتی نامشروع است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: