۷ و ۸ اسفند ماه

همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا برگزار می‌شود

کدخبر: 2172299

همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت های هیدروپلیتیک غرب آسیا طی هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین پاپلی یزدی دبیر همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت های هیدروپلیتیک غرب آسیا، از برگزاری این همایش طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، هشتم و نهم اسفندماه 1396، در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت در این همایش عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، محمدعلی نجفی شهردار تهران، سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی و معاون آب و آبفای وزارت نیرو سخنرانی خواهند کرد.

وی با تشریح محورها و جزئیات برگزاری همایش افزود: 66 مقاله در چهار پنل تخصصی توسط اساتید داخلی و خارجی در این همایش ارائه خواهد شد که با توجه به گزارشی که از کمیته داوران همایش گرفته ایم، مقالاتی که ارائه خواهد شد، دارای بار علمی بالا و پیشنهادات کاربردی و کارآمد برای دستگاههای مربوطه و مسئولان اجرایی کشور است.

پاپلی یزدی همچنین درخصوص اهداف و ضرورت برگزاری این همایش اظهار داشت: اقلیم ایران از نیمه خشک به سمت خشکسالی در حال تغییر است و نبود دیپلماسی آب می تواند به پیامدهای بحران کم آبی دامن بزند و اگر ما به دنبال حل مسائل آب و مسائل هیدروپلیتیک به کمک دیپلماسی آب نباشیم، در 10 سال آینده تبعات بحران بین المللی آب به سراغ ما خواهد آمد.

رییس انجمن ژئوپلیتیک ایران افزود: انجمن ژئوپلیتیک ایران با پشتوانه بزرگ علمی که دارد تلاش می کند با برگزاری همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت های هیدروپلیتیک غرب آسیا به صورت علمی به کمک دستگاه های مسئول بشتابد و با همفکری جامعه علمی کشور سیاست ها و راهکارهای علمی و مفیدی را برای تحقق دیپلماسی فعال در بخش آب به دستگاههای مسئول پیشنهاد بدهد.

پاپلی یزدی ادامه داد: هدف ما این است که بتوانیم چارچوب های دیپلماسی آب را پیشنهاد دهیم و راهکارهایی پیدا بکنیم که بتوانیم از حقوقمان در سطح منطقه ای و بین المللی دفاع بکنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حضور اساتید و کارشناسان و مسئولان مربوطه در این همایش، نتایج مؤثر و کارآمدی برای تعیین سیاست ها و راهکارهای تحقق و پیگیری دیپلماسی آب به دست آید.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: