حجت‌الاسلام محمدیان:

دشمن به دنبال پشیمان کردن ما از انقلابی‌گری است

کدخبر: 2246819

رئيس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دشمن به دنبال پشیمان ساختن ما از انقلابی‌گری است، گفت: دشمنان سعی می‌کنند با ایجاد تطمیع در انسان مؤمن و یا به هراس انداختن او، کاری کنند تا تنگه‌های احد رها شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن حضور در آیین افتتاحیه ششمین کاروان طرح ملی ضیافت رضوی با بیان این که مأمور به رساندن سلام مقام معظم رهبری به دانشجویان حاضر در این طرح بزرگ است، گفت: این اردوی کشوری آغاز یک حرکت بزرگ و اساسی است که قرار است شما عزیزان در دانشگاه‌ها پیگیری کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: طرح ضیافت رضوی به دنبال آن است که مسئولیت دانشجوی انقلابی بیشتر شناخته شود و دانشجویان بتوانند نقش انقلابی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در بخش اصلی سخنان خود گفت: خداوند در قرآن کریم خود را «اله الناس» معرفی فرموده است؛ یعنی هم پروردگار مؤمنان است و هم پروردگار کسانی که او را قبول ندارند اما خداوند هیچ گاه خود را «ولی الناس» معرفی نکرده؛ بلکه صفت «ولی الذین آمنوا» را عنوان فرموده و در ادامه می فرماید «یخرجهم من الظلمات إلی النور» یعنی در اتفاقی که در جریان ولایت پروردگار رخ می دهد، نجات از تاریکی ها به سوی نور است.

حجت الاسلام محمدیان تأکید کرد: تمام انسان ها نور و ظلماتی دارند که پس از انتخاب ولی خود، به سوی یکی از این دو حرکت می‌کنند. جهت مؤمن به سمت نور است و جهت کافر به سوی ظلمت. خداوند خودش ولایت مؤمنان را به عهده گرفته و امور آن ها را به گونه ای مدیریت می کند که به سوی نور هدایت شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان این که آشنایی مؤمنان با انوار الهی، لطف خداست، تصریح کرد: امتحان ما در نگهداری این هدایت است. بدون هیچ تعارفی در مسیر ایمان خطرات سنگینی وجود دارد و اینگونه نیست که هدایت برای مؤمنان تضمین شده باشد. این راه، راهی است که خداوند با صراحت در قرآن از دشمنانِ آن سخن فرموده است. هر عاملی که انسان را از مسیر خدا دور کند، همان شیطانی است که به آن اشاره شده است.

وی افزود: انسان های زیادی بودند که در میادین جنگ انقلابی بودن خود را اثبات کرده بودند و خود را به خطراتی انداخته بودند که یقین داشتند زنده از آن بیرون نخواهند آمد اما وقتی کمی زر و زیور دنیا در چشمشان جلوه کرد، آرام آرام تبدیل به انقلابیون خسته و پشیمان شدند و امروز حتی حاضرند از گروگان هایی که در لانه جاسوسی آمریکا گرفته بودند، عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: پیامبر اکرم(ص) خطاب به گروهی که در جنگ احد در تنگه کوه احد مستقر بودند، سفارش کردند که تحت هیچ شرایطی از موضع خود پایین نیایند اما زمانی که وقت تقسیم غنایم جنگی فرارسید، با خود گفتند «حضور ما در این تنگه، فایده ندارد چرا که دشمن شکست خورده و ضمنا در حال از دست دادن غنایم هستیم.» آن ها معتقد بودند روح سخن پیامبر(ص) این بوده که تا زمانی پیروزی بر دشمن در تنگه مستقر باشند اما به محض پایین آمدن آن ها از تنگه احد، دشمن پاتک زد و در آن جریان، حضرت حمزه به شهادت رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این بلا بر سر عده‌ای از انقلابیون ما هم آمد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که «۳۰ سال ما انقلابی بودیم؛ حالا دیگران انقلابی باشند.» این افراد همان کسانی بودند که وقتی اسم مذاکره با آمریکا می‌آمد، رگ گردنشان بیرون می‌زد اما حالا معتقدند آمریکا کدخدای جهان است و باید با او مذاکره کرد.

وی در پایان هشدار داد: خطرات مؤمن بودن و انقلابی بودن، خطراتی سنگین است و دشمنان سعی می‌کنند با ایجاد تطمیع در انسان و یا به هراس انداختن او، کاری کنند تا تنگه‌های احد رها شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: