گزارش: نگاه به ترکیب جدید حزب اعتماد ملی؛ "فامیل بازی" در شواری مرکزی + جدول

کدخبر: 2268948

پس از ماه‌ها کش و قوس و بدون حضور رسانه‌ها، بالاخره روز جمعه کنگره حزب اعتماد ملی برگزار شد؛ با نگاهی به ترکیب جدید این حزب مشخص شد شماری از اقوام مسئولان این حزب به شورای مرکزی راه‌یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی حزب اعتماد ملی پس از گذشت چند ماه کش و قوس بالاخره روز گذشته(جمعه) با دستور کار انتخابات شورای مرکزی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

این کنگره حزب اعتماد ملی در شرایطی برگزار شد که در فاصله زمانی کنگره قبلی تا این کنگر،ه حوادث زیادی پیرامون این حزب به وقوع پیوست که از مهمترین آنها می توان به استعفای گروهی از اعضای حزب و تصمیم آنها برای تشکیل حزب جدید با محوریت رسول منتجب نیا قائم مقام سابق این حزب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

دیروز در کنگره حزب اعتماد ملی بدون حضور رسانه ها چه گذشت؟

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره انتخابات روز گذشته شورای مرکزی به رسانه ها گفته بود: "انتخابات اعضای شورای مرکزی به صورت مخفی انجام شد که در نهایت 55 نفر به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی، 6 نفر به عنوان عضو علی البدل، 5 نفر به عنوان بازرس و 2 نفر هم به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

او در ادامه خاطرنشان می کند که "از تعداد 55 نفری که به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند، 30 نفر از شورای مرکزی سابق هستند و تعداد 5 نفر هم از زنان رای آورده اند و از اهل تسنن نیز 6 نفر انتخاب شدند، همچنین حدود 10 نفر از اعضای شورای مرکزی که انتخاب شده اند از شاخه جوانان هستند."

در همین رابطه یکی از چهره های شاخص و مستعفی اعتماد ملی در گفت وگو با تسنیم، از برخی روابط فامیلی و خانوادگی حاکم بر شورای مرکزی این حزب و کنگره جدید سخن گفت.

بر اساس گفته این عضو اعتماد ملی بعضی از افراد حاضر در لیست نهایی شورای مرکزی همچون حسین کروبی یک روز سابقه حضور در حزب اعتماد ملی را نداشته اند این در حالی است که طبق اساسنامه تنها افرادی می توانند به عنوان کاندیدای حضور در شورای مرکزی مطرح شوند که سابقه حداقل سه سال فعالیت در حزب را داشته باشند.

در جدول زیر به نام بعضی افراد که به واسطه نسبت فامیلی با چهره های شناخته شده حزب به عنوان عضو جدید شورای مرکزی انتخاب شده اند، اشاره شده است:

نام عضو جدید شورای مرکزی نسبت فامیلی با مسئولان حزب
محمد حسین کروبی فرزند مهدی کروبی (دبیرکل)
عطاءالله سینایی باجناق حسن کریمیان (مسئول کمیته امور مناطق حزب)
زهرا امینی فرزند ابراهیم امینی مسئول کمیته انظباطی (عضو شورای شهر تهران)
فاطمه کلانتری همسر حجت نظری (مسئول اطلاع رسانی عضو شورای شهر تهران)

به گزارش تسنیم در پی اختلافات ماه های گذشته میان طیف حامیان الیاس حضرتی و طیف حامیان رسول منتجب نیا، 110 نفر از اعضای اعتماد ملی در آستانه برگزاری کنگره ر این حزب، در بیانیه ای از عضویت در اعتماد ملی استعفا دادند. منتجب نیا قرار است به همراه تعدادی دیگر از اعضای مستعفی این حزب به زودی تشکیلات جدیدی را راه اندازی کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: