گفت‌وگوی فارس با دانشجوی مضروب اتفاقات ۱۳ آذر دانشگاه امیرکبیر

آرامش دانشگاه و امنیت دانشجو ملعبه‌ دست هنجارشکنان نیست/ پیگیر اتفاق رخ داده از مراجع قانونی هستم

کدخبر: 2292204

دانشجوی مضروب اتفاقات ۱۳ آذر دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه آرامش دانشگاه و امنیت دانشجو ملعبه‌ دست هنجارشکنان نیست، گفت: عملکرد ضعیف دانشگاه در این موارد از نقاط ابهام و سوال بنده است که قطعا از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بعد از اتفاقات 13 آذر دانشگاه امیرکبیر برخی رسانه های معاند با انتشار تصاویری از دو دانشجو که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، مدعی شدند که اعضای بسیج دانشجویی و دانشجویان انقلابی چنین اقدامی را انجام داده‌اند.

برهمین اساس برای اینکه در جریان واقعیت ماجرا قرار بگیریم به سراغ این دانشجویان رفتیم و با آنها درباره چگونگی ماجرا گفت‌وگو کردیم.

* ساختارشکنان به هر قیمتی قصد ایجاد جنجال و هیاهو داشتند

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در این رابطه گفت: سه‌شنبه صبح ۱۳ آذرماه طبق معمول در دانشگاه حضور پیداکردم. خبر تجمعی در دانشگاه از شب قبل در فضای مجازی به گوشم رسیده بود؛ موضوع تجمع طبق آنچه که در فراخوان‌ها و شب‌نامه‌هایی که در خوابگاه پخش کرده بودند، معیشت بود و نکته‌ای که توجه مرا به خود جلب کرد این بود که پیام فراخوان در گروه اعتراض به سلف دانشگاه هم که چندی پیش توسط دانشجویان تاسیس شده بود ارسال و مورد حمایت واقع شد.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌ها و گفت‌وگوهایی که با دوستانم داشتم متوجه شدم این تجمع هیچ‌گونه مجوزی ندارد و هیچ‌کدام از تبلیغات صورت گرفته قانونی نبوده است.

این دانشجویی مضروب افزود:‌ساعت نزدیک ۱۲ ظهر بود که عده‌ای از اعضای برخی تشکل‌های دانشگاه طبق قرار قبلی جلوی بردها حاضر شدند و با بلندگوی دستی شروع به ایجاد تشنج کردند و سایر دانشجویان که این حرکت را در شان فضای دانشگاه نمی‌دیدند به آن‌ها اعتراض کردند.که با واکنش تند عده‌ای که اطراف بلندگو ایستاده بودند و به هر قیمتی قصد ایجاد جنجال و هیاهو داشتند، مواجه شدند.

دانشجوی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: در همین اثنا بود که دانشجویان مذکور بصورت همزمان،که نشان از هماهنگی‌های قبلی می‌داد؛ پلاکاردهایی با مضامین شعارهای سیاسی را در دست گرفتند و یک‌صدا فریاد "دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند و متوجه شدم که بازهم قرار است معیشت برای رسیدن به اغراض دیگر فدا شود.

* داستان تکراری سوء استفاده‌ی از اعتماد دانشجویان

وی گفت: با شنیدن این شعار ناخودآگاه به یاد رنگ و لعاب‌های، فارغ از سیاسی بازی این تجمع، افتادم که پیشتر برای آن عنوان شده بود؛ و دوباره داستان تکراری سوء استفاده‌ی از اعتماد دانشجویان در ذهنم تداعی شد. این رفتار دوگانه وقتی برایم اثبات شد که بعد از التهابات آن‌روز دانشگاه فراخوان‌هایی با هشتگ براندازی، برای تجمع زیر پل کالج را مشاهده کردم.

این دانشجویی مضروب یادآور شد:‌ در اندک زمانی و پس از کشمکش‌ در صحن دانشگاه، جمعیت روبروی ساختمان خیام ایستاد و التهاب به اوج خود رسید. مابین این تجمع عده‌ای از دانشجویانی که در ابتدا شعارهای سیاسی سرداده بودند، اقدام به زد و خورد نموده و بی‌علت با سایرین دست به یقه می‌شدند، در این زمان من به همراه یکی از دانشجویان دورتر از محل درگیری ایستاده بودیم و در حال گفت‌وگو پیرامون درگیری ها بودیم که ناگهان متوجه برخورد شدید پرچم با پیشانی خود (کمی بالاتر از ابرو) شدم .

وی ادامه داد: در این زمان چندتن از خانم‌های بسیج دانشجویی مرا به سمت درمانگاه دانشگاه بردند و یکی از دانشجویان به سراغ اورژانس رفت، با آمدن اورژانس درمان اولیه انجام شد و بعد از مدتی به بیمارستان فیروزگر منتقل شدم و در زمانی که در حال انتقال به بیمارستان بودم، دانشجویی که همراهم بود، برای من چگونگی برخورد پرچم با پیشانیم را تعریف کرد و گفت یکی از افرادی که در حال درگیری بوده است، به یکباره سمت یک پرچم حمله برد و چوب آن‌ را نصف کرده و از همان‌جا به سمت من و تعدادی از دوستانم که کنار جمعیت نظاره‌گر بودیم پرتاب کرد.

این دانشجو تصریح کرد: بنا به تشخیص پزشک، محل جراحت با دو بخیه درمان شد و سپس از بیمارستان مرخص شدم.

* موضع هرچه انفعالی‌تر مدیریت دانشگاه در مواجهه‌ با بروز مکرر این اتفاقات

وی گفت: بروز مکرر این اتفاقات با یک سناریو تکراری و صحنه‌گردانانی ثابت، در دانشگاه مسبوق به سابقه بوده است.اما نکته‌ جالب توجه موضع هرچه انفعالی‌تر مدیریت دانشگاه در مواجهه‌ با بروز مکرر این اتفاقات در دانشگاه است،این انفعال در عدم اجرای قانون بدون در نظر گرفتن ملاحظات دیگر، قطعا بستری برای بروز هرچه بیشتر این اتفاقات و ناآرامی بیشتر فضای دانشگاه خواهد بود و تکرار این اتفاقات به اندازه‌ای بوده است که مسئولین دانشگاه تغییری در رویکرد خود نسبت به این جریانات داده و با اقدامات عملی مواضع خود را در قبال آن‌ها مشخص کنند.

این دانشجو با بیان اینکه آرامش دانشگاه و امنیت دانشجو ملعبه‌ دست هنجارشکنان نیست، یادآور شد: این اتفاق ( اقدام به ضرب و جرح در دانشگاه) آزمون عملی برای مسئولین دانشگاه است تا موضع خود نسبت به این ساختار شکنی‌ها و متولیان آن را مشخص کنند. عملکرد ضعیف دانشگاه در این موارد از نقاط ابهام و سوال بنده است که قطعا از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: