سفیر الجزایر: ۴۲۲ میلیون نفر در جهان به زبان عربی حرف می‌زنند

کدخبر: 2294913

سفیر الجزایر گفت: هم اکنون ۴۲۲ میلیون نفر در ۲۲ کشور به زبان عربی تکلم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالمنعم الاحریز سفیر الجزایر در ایران ضمن ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه آشنایی با این کشور در دانشگاه خوارزمی به مناسبت روز جهانی عربی گفت: این جشنواره و نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و تمدن کشور زیبای الجزایر است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما پس از سال ۱۸۳۰ میلادی در حوزه‌های مختلف سعی در اشاعه زبان عربی را به عنوان پشتوانه‌ای برای الجزایر آغاز کرد و همچنین در زمان آغاز حرکت‌های اصلاح‌طلبانه به دنبال جنگ نظامی نبود بلکه به دنبال راهی برای قطع هرگونه ارتباط میان فرانسه و الجزایر و باز پس گرفتن گذشته باستانی و تاریخی خود بود.

وی در ادامه افزود: پس از آن جنگ زبان عربی زبان رسمی الجزایر شد و در سال ۱۹۸۶ فرهنگستان زبان و ادبیات الجزایر به واسطه شورای زبان عربی دایر شد.

الاحریز گفت: هم اکنون ۱۰۶ دانشگاه در الجزایر وجود دارد که دارای دانشکده عربی هستند و سعی در اشاعه فرهنگ الجزایر دارند.

سفیر کشور الجزایر در پایان اعلام کرد: هم اکنون ۴۲۲ میلیون نفر در ۲۲ کشور به زبان عربی تکلم می‌کنند.

عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی نیز در مراسم روز جهانی عربی که امروز دوشنبه ۲۶ آذرماه با حضور سفیر کشور الجزایر در دانشگاه خوارزمی برگزار شد گفت: این مراسم می‌تواند سر منشأ خوبی برای ادامه همکاری‌های آینده خصوصاً در زمینه رشته زبان و ادبیات عرب میان ایران و الجزایر باشد.

حبیبی افزود: فرهنگ تنها چیزی است که می‌تواند با بازنشر خود در شهرها، کشورها و تمدن‌های مختلف سبب بالندگی شود و ایجاد غرور کند.

وی ادامه داد: قرآن این کتاب الهی که به زبان شیوای عربی است باعث ایجاد آرامش در هر فردی می‌شود، استفاده مناسب از آن می‌تواند ما را از تهاجمات فرهنگی حفظ کند، این مسئله و وظیفه بر دوش ما دانشگاهیان است.

حبیبی در پایان، این گرد همایی را به فال نیک گرفت و برای سفیر و کشور الجزایر آرزوی سربلندی کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: