موهبتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زاهدان گازکشی کامل نشده است

کدخبر: 2301718

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که مرکز آن یعنی زاهدان گازکشی کامل نشده است.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور و دارای بیش از ۲۰ شهرستان است، این استان تقریبا از نظر زیرساختی از عقب ماندگی بسیاری رنج می برد، حتی زاهدان به عنوان مرکز استان و چابهار به عنوان کانون توسعه محور شرق کشور صاحب بزرگترین حاشیه نشینی ها در کشور می باشند که نیازمند توجه و امکانات ویژه است.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره نیاز های دیده شده در استان گفت: با توجه به اینکه شاخص های توسعه ای سیستان و بلوچستان تقریبا در انتهای جدول است، به همین دلیل برخی از حوزه ها از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت و زیرساخت هایی، چون بزرگراه ها و جاده ها و شبکه ریلی نیاز به سرمایه گذاری های کلان است.

موهبتی درباره میزان بودجه تخصیص داده شده به این استان گفت: بخش اعظم بودجه ۹۸ استان، مرتبط به حوزه گازکشی و تکمیل زیرساخت های آن می باشد. با اینکه به استان سیستان و بلوچستان در بودجه ۹۸ توجه شده، اما واقعیت این است که اگر تمام بودجه ۹۸ استان هم به همین اولویت گازکشی، اختصاص داده شود، تقریبا بازهم امکان گازکشی به تمام شهرستان های استان در یک سال غیر ممکن است. برای رسیدن به توسعه منطقه ای و متوازن بایستی ده ها برابر این بودجه اختصاص یابد تا بتوان بستر های توسعه را در شرق کشور فراهم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که مرکز آن یعنی زاهدان گازکشی کامل نشده است، گرچه با همت دولت تدبیر و امید در سال گذشته خط لوله گاز بعد از چهار دهه و سپری شدن دولت های مختلف به زاهدان رسید و بخش کوچکی از شهر زاهدان دارای شبکه گاز رسانی شد، اما تکمیل آن و همچنین رساندن گاز به ۱۸ شهرستان دیگر استان با توجه به پراکندگی های جغرافیایی و گستردگی به سرمایه گذاری عظیمی نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: