سردار وحیدی: الحاق به پالرمو تبعات زیادی دارد/FATF ساز و کاری برای جاسوسی است

کدخبر: 2307256

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اجرای کانال مالی از سوی اروپایی‌ها تاثیری در رای اعضای مجمع به پالرمو ندارد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ختم محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران در رابطه با الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و لوایح مشابه آن، اظهار داشت: این کنوانسیون ابهامات زیادی دارد و الحاق ایران به آن تبعات زیادی می تواند داشته باشد که باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

مصباحی مقدم: مجمع تشخیص فردا جلسه ندارد/ادامه بررسی پالرمو در جلسات آتی

وی در پاسخ به این سوال که تصویب و اجرای این لوایح چه تاثیری در برنامه دفاعی و نظامی کشور می تواند داشته باشد، گفت: تصویب این لوایح بیش از اینکه در بحث دفاعی خطر داشته باشد در بحث اقتصادی کشور را تهدید می کند و یک چارچوبی است که استکبار برای محدود کردن و هدفمند کردن و هوشمند کردن تحریم ها دنبال می کند که باید به این مسئله دقت زیادی شود.

وحیدی ادامه داد: طرح FATF یک نظام کسب اطلاع و به مفهوم دقیق تر جاسوسی و کنترل اطلاعات است که از سوی کشورهای بزرگ اعمال می شود و همه اختیارات آن در دست آمریکا و حداکثر چند کشور اروپایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مفاد لحاظ شده در این لوایح به گونه ای است که بیش از اینکه مسائل فنی در آن مطرح باشد، مسائل سیاسی مورد نظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: همین رویکرد موجب شده است تا این کارگروه ایران را در لیست کشورهای پر خطر برای سرمایه گذاری اقتصادی قرار دهد، آن هم در شرایطی که بسیاری از بازیگران بین المللی از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان هستند که هم به لحاظ پولشویی دارای مشکلاتی هستند و هم به شکل رسمی حامی تروریسم جهانی هستند، عضو این کار گروه نیز به شمار می روند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا اقدام روز گذشته اروپا مبنی بر اعلام آغاز اجرای کانال مالی ویژه ای می تواند تاثیری بر تصمیم مجمع در خصوص الحاق به پالرمو داشته باشد یا خیر، افزود: خیر اقدام کشورهای اروپایی بخش کوچکی از تعهدات اروپا به ایران در قالب تعهدات برجامی بود البته هنوز هم تکلیف آن تعهد حداقلی به شکل عملی مشخص نشده است. انتهای پیام/

تیتر

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: