بیگدلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دبیرکلی منتجب‌نیا قطعی نیست/ اولین نشست حزب در ۱۹ بهمن ماه برگزار می‌شود

کدخبر: 2308388

بیگدلی از عدم قطعیت انتخاب منتجب‌نیا به عنوان دبیرکل حزب منشعب شده اعتماد ملی خبر داد.

حجت الاسلام رحمت الله بیگدلی، عضو هیئت موسس حزب مشعب شده از اعتمادملی در پاسخ به سوال خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، مبنی بر اینکه آیا قرار است منتجب نیا دبیرکل حزب جدیدشان باشد؟ گفت: خیر، انتخاب دبیرکل روند دموکراتیک خواهد داشت و براساس رای شورای مرکزی انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در انتخاب اسم حزب مشعب شده از اعتماد ملی به دو نام نهایی رسیده اند، خاطرنشان کرد: از بین حدود ۳۰ اسمی که از سوی هواداران حزب پیشنهاد شد، ابتدا پنج اسم و در نهایت دو اسم حائز اکثریت آرا و انتخاب شده است که در روز های آینده به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال و در صورت تایید از سوی حزب اعلام عمومی می شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین نشست خبری این حزب تاسیس شده خاطرنشان کرد: این نشست با حضور تعدادی از اعضا در روز جمعه ۱۹ بهمن ماه برگزار و دفتر مرکزی حزب افتتاح می شود.

حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: اسامی اعضای هیئت موسس نیز پس از معرفی به کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و تایید اساسنامه و مرامنامه و اعضای هیئت موسس توسط این کمیسیون اعلام خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است منتجب نیا دبیرکل حزب جدیدشان باشد؟ گفت: خیر، انتخاب دبیرکل روند دموکراتیک خواهد داشت و براساس رای شورای مرکزی انتخاب خواهد شد.

وی درباره برگزاری کنگره حزب جدیدش به منظور انتخاب اعضای شورای مرکزی تصریح کرد: ابتدا باید مجوز حزب توسط کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صادر شود و بعد کنگره برگزار کنیم.

حجت الاسلام بیگدلی همچنین خاطرنشان کرد: مراحل تدوین اساسنامه و مرامنامه حزب، نهایی شده و تدوین مانیفست حزب نیز در شرف نهایی شدن است .

گفتنی است اختلافات برخی اعضای حزب اعتماد ملی در انتخاب قائم مقام جدید این حزب موجب شد تا ۱۱۰ نفر از اعضای این حزب به دلیل اختلاف بر سر قائم مقامی استعفا دهند که بر این اساس و مدتی است که منتجب نیا قائم مقام سابق و مستعفی حزب اعتماد ملی در تلاش تشکیل حزب جدیدی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: