صالح پور در میزگرد « جنبش دانشجویی و نه به FATF»:

پذیرش FATF نتیجه‌ای جز کوچکتر شدن سفره مردم ندارد/ مجمع تشخیص به فشارها توجهی نکند

کدخبر: 2314336

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ترجمه شعار پذیرش FATF چیزی جز کوچکتر شدن سفره مردم ندارد همان طور که ترجمه شعار تعامل باغرب ذیل برجام برای مردم چیزی جز خسارت محض نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدعلی صالح‌پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد « جنبش دانشجویی و نه به FATF» که در خبرگزاری فارس، برگزار شدف گفت: آقایان با سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی قیمت‌ها را چند برابر می‌کنند بعد مقابل دوربین می‌گویند اگر FATF تصویب شود 20 درصد هزینه‌ها کم می‌شود! خب اگر شما دغدغه معیشت مردم را دارید چرا سیاستی اتخاذ می‌کنید که موجب افزایش قیمت ها و فشار روی طبقه متوسط و ضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آقای روحانی که احساس می‌کند در حال از دست دادن اعتماد مردمی است که در انتخابات به او اعتماد کردند و رای دادند برای همین سعی در فرار از زیر بار مسئولیت و گره زدن مشکلات کشور به مسائل کاملا فرعی دارد اما غافل از آن که هرچه بیشتر بر روی FATF اصرار کند سرمایه اجتماعی بیشتری از دست می‌دهد.

صالح پور اظهار داشت: مردمی که وعده حل شدن آب خوردن آن ها توسط برجام را توسط رئیس جمهور کشور شنیده اند چگونه می‌توانند به حرف هایش در مورد FATF اعتماد کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور گفت نمی‌شود یک نفر شعاری بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند خب اگر صادقانه این حرف را می‌زند بیاید آثار شعارهایی را که درباره FATF می‌دهد را برای مردم ترجمه کند. مسلما انجام کامل برنامه FATF موجب هدفمندتر و دقیق‌تر شدن تحریم‌های آمریکا و در نتیجه سخت تر شدن اوضاع می‌شود گرچه ممکن است که در ابتدا به خاطر جو روانی که توسط شما ایجاد شده بهبود اندکی حاصل شود اما دوباره به خانه اول برمی‌گردیم.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ترجمه شعار پذیرش FATF چیزی جز کوچکتر شدن سفره مردم ندارد همان طور که ترجمه شعار تعامل باغرب ذیل برجام برای مردم چیزی جز خسارت محض نشد. در اوضاع فعلی صحبت های غیر کارشناسی توسط مقامات سطح بالای چون رئیس جمهور قطعا ضربه زننده است.

وی ادامه داد: گمان کنم که کم کاری از حلقه مشاوران رئیس جمهور است که نکات کارشناسی راجب FATF را به رئیس جمهور گوش زد نکرده اند چون در غیر این صورت رئیس جمهور نمی آمد در معرض دید عموم اظهار نظرهای ابتدایی و البته آنهم غلط راجع به FATFکند.

صالح‌پور تصریح کرد: بارها گفته ایم با انجام تمام بندهای برنامه اقدام امکان خروج ایران از لیست سیاه با اوضاع فعلی ممکن نیست. مخصوصا با پیوستن رژیم صهیونیستی به اعضای اصلی FATF این احتمال عملا صفر است.

وی با بیان اینکه کسی نیست که به این ایرادات کارشناسی FATF پاسخ منطقی بدهد، گفت: اصلا با فرض این که ایران به طور کامل از لیست سیاه خارج شود و آن 20 درصدی که رئیس جمهور قولش را داده هم رخ بدهد، می گوییم جه تضمینی وجود دارد که دوباره به لیست سیاه بازنگردیم ما که تجربه کوبا و پاکستان مقابل چشممان است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: این کاملا غیر منطقی است که که کلی امتیاز بدهیم در مقابل 20 درصد ارزانی شود! خب خود دولت بنشیند با حضور کارشناسان انقلابی به بازار ارز سروسامان دهد برای نقدینگی و تورم و اصلاح نظام بانکی برنامه ریزی کند که البته برای تک تک این ها راهکار وجود دارد اگر دولت این کار پایه ای را انجام دهد نیازی به آن 20 درصد نامطمئن هم نیست.

وی گفت: بهبود اوضاع اقتصادی امری ممکن و در دسترس است که باید در دولت شروع شود تا دیگر نیازی به متوسل شدن به هر قرارداد و نهاد بین المللی برای بهبودهای کوتاه مدت و بی‌فایده نباشد.

صالح پور در خاتمه با اشاره به برخی فشارها به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب FATF اظهار داشت: شاید استعفای ظریف برای فشار به مجمع تشخیص مصلحت باشد، ولی مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید به فشارها توجه کرده و با استعفای های سوری عقب نشینی کند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: