بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت توقیف نفتکش ایران

انفعال وزارت خارجه باعث تداوم جسارت غربی هاست

کدخبر: 2329205

در این بیانیه با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی. انفعال در برابر این اقدام را مجوزی برای تداوم دخالت و جسارت‌های آن‌ها در همه ابعاد سیاسی کشور توصیف کردند.

نسیم آنلاین : جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای اقدام دولت انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی را محکوم کرد. این بیانیه با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی، انفعال در برابر این اقدام را مجوزی برای تداوم دخالت و جسارت‌های آن‌ها در همه ابعاد سیاسی کشور توصیف کرده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

انگلیسی‌ها همیشه در منطقه‌ی ما منبع شر بوده‌اند، همیشه منبع نکبت برای ملت‌ها بوده‌اند، ضربه‌هایی که این‌ها به حیات ملت‌ها زده‌اند، شاید در کمتر نقطه‌ای در دنیا از سوی یک قدرتی نظیر داشته باشد. امام خامنه‌ای 27/09/1395

ادوار مختلف تاریخ نشان دهنده‌ی آن است که انسان‌ها همواره توسط گروهی از صاحبان قدرت استثمار شده‌اند، گروه‌هایی که در اقلیت هستند ولی انسان‌ها را در مسیر اهداف خود مورد سوء استفاده قرار داده‌اند و با گذر زمان سعی بر افزایش استیلای خود داشته‌اند تا دایره وسیع‌تری از جوامع و ملت‌ها را مورد استثمار قرار دهند. بریتانیا با نقشه‌های شوم خود همواره با غفلت حاکمان سعی در سلطه بر کشورهای پهناور و استراتژیک مانند ایران و دیگر کشورها داشته است.

در سده‌ی گذشته نیز انگلیسی‌ها در اتفاقات مهمی از جمله جدایی بحرین از ایران، راه‌اندازی شبکه‌های هرمی، نقشه و دخالت آن‌ها در جدایی افغانستان از ایران، طراحی و اجرای کودتاهای مختلف و ده‌ها قطعنامه‌های ضد‌ایرانی خصومت خود را با ملت ایران نشان داده‌اند.

مراودات اقتصادی و تعامل با دنیا همواره راهبرد برحق جمهوری اسلامی ایران بوده است. امکان فروش نفت حق طبیعی ماست و محروم کردن ما از حقوق حقه خود، ظلمی است آشکار به ملت ایران؛ تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران برای ممانعت از فروش نفت نقض آشکار حقوق بشر است و ایران برای حفظ عزت و اقتدارش، مبادلات جهانی خود را با همکاری کشورهای دیگر و تحت فشارهای فراوان انجام می‌دهد؛ در عین حال کشتی «گریس1» که در مسیر آب‌های آزاد بین‌المللی در حال گذر به سمت مقصد بود، توسط نیروی دریایی انگلستان توقیف شده و خدمه آن دستگیر شده‌اند. طبق حقوق بین‌الملل و قانون دریاها نباید در مسیر حرکت این کشتی از جبل‌الطارق خللی ایجاد می‌شد، همانگونه که روزانه نفت‌کش‌های زیادی از تنگه هرمز طبق همین قانون عبور می‌کند که جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ‌گویی به اقدام انگلستان در عبور نفت‌کش‌ها خلل ایجاد کند.

تحریم سوریه نیز توسط اتحادیه اروپا خلاف حقوق بشر بوده و نقض ادعاهای پوشالی آن در احترام به سیاست‌های کشورهاست. جبل‌الطارق منطقه‌ای استراتژیک است که همواره مورد مناقشه اسپانیا و بریتانیا بوده و این اقدام خصمانه روباه پیر در توقیف نفت‌کش حامل نفت ایران به سوریه تلاشی ضد انسانی و در راستای رقابت برای تسلط بیشتر بر این تنگه حیاتی است.

بعد از این اقدام انگلستان شاهد خوشحالی جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و توصیف آن به عنوان «خبری عالی» حکایت از پشت پرده این اقدام دارد. انگلستان با دستور و برنامه‌ریزی آمریکا در جهت افزایش فشارها بر ایران برای تسلیم شدن در برابر زورگویی‌های شیطان بزرگ دست به این اقدام زد و بار دیگر به ملت بزرگ ایران ثابت کرد که آمریکا دشمن همیشگی ماست و دست از دشمنی‌های خود برنداشته و پیغام‌ها و پیشنهاد مذاکره دروغی بیش نیست.

امروز بیش از پیش نمایان شده که کشورهای اروپایی تحت سلطه و آلت دست آمریکای جنایت‌کار هستند و طرح‌هایی از قبیل اینستکس در مسیر اهداف آمریکا تعریف شده است. اینستکس نیز مانند برجام که دست‌آوردی جز تحقیر ملت ایران نداشت ابزاری در دست دشمنان است تا با معطل ماندن اقتصاد و صنایع حیاتی کشور ما را از رسیدن به اوج عزت و قدرت بازدارد.

انفعال دستگاه دیپلماسی ما در برابر این اقدام مجوزی برای تداوم دخالت و جسارت‌های آن‌ها در همه ابعاد سیاسی کشور است.

و من الله التوفیق

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

ارسال نظر: