دستیابی به استقلال اقتصادی لازمه برداشتن گام دوم

کدخبر: 2329809

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می خواهیم گام دوم انقلاب را برداریم باید در زمینه اقتصادی استقلال داشته باشیم تا این استقلال مکمل استقلال سیاسی کشور باشد استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی ممکن نیست.

علی آقا محمدی در بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور افزود: آنچه در این دوره رهبری تاکید کردند کشور باید به ان سمت حرکت کند اقتصاد مقاومتی و سپردن امور به جوانان است.

وی افزود: این که رهبری فرمودند کار را به جوانان واگذارید این اهانت به نسل قبلی نیست این احترام به نسل قبلی است که تا هستند این جوانان را تربیت و بر مسند امور بگمارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبلا یکی از نقاط ضعفمان بنزین بود که خودمان نمی توانستیم آن را تولید کنیم بنابراین در دوره اوباما ما را تحریم بنزینی کردند اما اکنون در این زمینه به خودکفایی رسیدیم و حتی یکی از اقلام صادراتی مان بنزین است و در آینده حتما قدرتمان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به سیر تولید خودرو در کشور در سالهای ۹۰ تا ۹۸ گفت: در سال ۹۰ تولید خودرو کشورمان کم شد و تا توافق برجام و رفع تحریم ها که پژو و رنو را برگرداندند میزان تولیدمان برنگشت اما به محض برگشتن تحریم ها دوباره به دلیل وابستگی صنعت خودرو شرایط تولید کشور به حالت قبل برگشت.

وی افزود: از اسفند ۹۷ و با قطع امید از خارجی ها روی پای خودمان ایستادیم و تولید خودرو سر جایش برگشت اما این بار بدون کمک خارجی ها کما اینکه دیدید دیروز از پژو ۳۰۱ بدون حضور فرانسوی ها رونمایی شد و اکنون چندین خودرو در زمینه برقی گازی و گازوئیلی تولید ملی داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نوسانات عجیب قیمت ارز در دو سال اخیر گفت: ونژوئلا پس از تحریم نفت کارشان به جایی رسید که با یک گونی پول یک دانه پیاز می خریدند آمریکا همین کار را با ایران کرد حتی سخت تر از آن تحریم های نفتی تا جایی که حتی رهبر و وزیر خارجه ایران را هم تحریم کردند اما ایران مقابله کرد و توانست اوضاع ر اکنترل کند.

آقا محمدی با تاکید بر اینکه اراده همه ارکان کشور به حفظ استقلال است گفت: راه استقلال راه کلیدی ماست و این مسیری است که سختی خواهد داشت حتی سخت تر از جنگ تحمیلی چراکه همه آحاد ملت را تحت تاثیر قرار داده از یک بیمار گرفته تا هر بینوای دیگری.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت از ۶۰ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور ۳۰ میلیارد دلار کم شد گفت: با وجود همه تحریم ها و فشارها کشور شرایط را کنترل کرده و مقام معظم رهبری مدیریت کنترل شرایط را بر عهده دارند.

او با تاکید بر اینکه تنها راه فرار از این مشکل اقتصاد است و جوانان باید این بار را بردارند گفت: در جهان غرب هم این گام را جوانان برداشتند در انقلاب هم جوانان نظام شاهنشاهی را برچیدندو نظام اسلامی را برقرار کردند و ۴۰ سال است نظام اسلامی حفظ شده در جنگ تحمیلی هم جوانان از این نبرد سربلند بیرون آمدند.

وی با طرح این پرسش که تربیت و راه اندازی این نسل جوان با کیست؟ گفت: همانطور که آن زمان مرجعیت و روحانیت اینکار را کرد امروز هم این وظیفه با روحانیت و طلاب است.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: