اسامی نجومی‌بگیران باید در مجلس اعلام گردد

کدخبر: 2337869

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اسامی نجومی‌بگیران و دستگاه‌هایی که به کارکنان خود حقوق نامتعارف می‌دهند، باید به صراحت در مجلس اعلام شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به استمرار پرداخت‌های نجومی در دولت، گفت: غیرقابل پذیرش بودن مقوله حقوق نجومی مورد تائید آحاد ملت است و مردم نمی‌توانند بپذیرند که برخی افراد در کشور صرفاً با یارانه زندگی خود را بگذرانند و در مقابل افرادی خاص در دستگاه‌های دولتی حقوق نجومی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در قانون به صراحت آمده است که حداکثر حقوق باید نهایتا هفت برابر حداقل حقوق باشد و همه دستگاه‌های دولتی هم مکلف به اجرای این قانون هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قدرت محکمه عمومی مردم کمتر از محکمه قضایی نیست، افزود: بر اساس قانون، همه دستگاه‌های دولتی مکلفند که حقوق و مزایای خود را در سامانه‌ای ثبت کنند تا مردم مطلع شوند و بدانند که در این کشور چه کسانی حقوق نجومی دریافت می‌کنند.

برخی دستگاه‌ها اطلاعات حقوقی کارکنان‌شان را ثبت نکرده‌اند

یوسفیان‌ملا اظهار داشت: برای مبارزه با حقوق نجومی، حداقل کاری که باید انجام شود این است که حقوق مقامات و کارکنان دولت در سامانه حقوق و دستمزد ثبت شود اما متأسفانه تاکنون برخی از دستگاه‌ها این اقدام را انجام نداده و از قانون تخطی کرده‌اند.

وی با اشاره به تذکرات متعدد نمایندگان در مجلس مبنی بر اینکه باید با نجومی‌بگیران برخورد شود، گفت: اینکه نماینده‌ای صرفاً از تریبون مجلس اعلام کند که «عده‌ای حقوق نجومی می‌گیرند و باید با آنان برخورد شود»، کافی نیست و آنان باید به جای کلی‌گویی، به صراحت اعلام کنند که کدام دستگاه دولتی به کارکنان خود حقوق نجومی می‌دهد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تأکید بر اینکه باید اسامی نجومی‌بگیران و دستگاه‌هایی که حقوق نجومی می‌دهند به صورت شفاف در مجلس اعلام شود، تصریح کرد: اگر به صورت مشخص دستگاهی در این زمینه مورد خطاب قرار گیرد، می‌تواند به مجلس پاسخ دهد که ادعای نمایندگان درباره تخلف آنان درست است یا خیر اما اگر به صورت کلی بگوییم که برخی از دستگاه‌ها به کارکنان خود حقوق‌های نامتعارف پرداخت می‌کنند، نمی‌توان با این مسئله به خوبی مبارزه کرد.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه همچنین مجلس باید اسامی دستگاه‌هایی را که هنوز حقوق و دستمزد کارکنان خود را در سامانه حقوق و دستمزد ثبت نکرده‌اند، اعلام کند، گفت: حقوق نجومی از آسمان نمی‌آید و قطعاً دستگاهی در این زمینه تخطی کرده که باید با آنان برخورد جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برخورد جدی با پدیده حقوق نجومی باید همه دستگاه‌ها ملزم به ثبت حقوق و دستمزد کارکنان خود را در سامانه حقوق و دستمزد شوند و در غیر این صورت نمی‌توان با این مسئله مبارزه کرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: