مجلس قوی نباشد، رئیس جمهور و وزرا هم روی آن حساب باز می‌کنند

کدخبر: 2345951

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت:اگر مجلس قوی باشد و استقلال و حریت خودش را حفظ کند رئیس‌جمهور، وزرا و دیگر مسئولان هم روی مجلس حساب باز می‌کنند و پاسخگو خواهند بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هرکس ایران را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند، اظهار داشت: علیرغم اینکه ممکن است سلایق مختلفی در کشور وجود داشته باشد، اما انتخابات ظرفیتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی برای ملت به رسمیت شناخته است و بنابراین باید از این ظرفیت و حقوقی که قانون اساسی برای ما به رسمیت شناخته است به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که دشمنان، سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، مردم کاملاً خودجوش به صحنه آمدند و این شهید بزرگوار را بدرقه کردند و با حماسه آفرینی خود باعث ایجاد امنیت و عزت کشور شدند.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: بر این اساس، حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات می‌تواند پیام محکمی به دشمنان نظام باشد چرا که آنان فقط ادعای مشارکت و دموکراسی دارند اما مردم ما در عمل هم به جهانیان نشان می‌دهند که کشورمان مبتنی بر مردم سالاری دینی است و امور با مشارکت آنان پیش می‌رود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی از افراد با انتخابات به جایی رسیده اند اما انتخابات را این روزها زیر سوال می‌برند، گفت: این مسئله به روحیه و درون این افراد باز می‌گردد که اگر همه چیز به نفعشان باشد، از قوانین و ضوابط پیروی می‌کنند و می‌گویند که ضوابط و قوانین خوب است اما به محض این که در انتخابات پیروز نمی‌شوند و یا آنکه به علت عملکرد خودشان صلاحیتشان مورد وثوق و تأیید قرار نمی‌گیرد، همه چیز را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: این رفتار کاملاً نشان دهنده خودبینی این افراد است و آنان افرادی انحصارطلب هستند و همه چیز را کاملاً برای خودشان می‌خواهند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که یک مجلس قوی در حل بسیاری از مشکلات داخلی و بین‌المللی تأثیرگذار است، گفت: زمانی که مجلس پای کار می‌آید و اقدامی مهم و اساسی انجام می‌دهد، بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل می‌شود اما هرگاه که مجلس قوی عمل نکند، پیام مثبتی از طرف مجلس به جهانیان داده نمی‌شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: زمانی که مجلس پای کار آمده است، صدای قدرت خود و نظام را به جهانیان رسانده است که در این زمینه می‌توان به تصویب طرح سه فوریتی علیه آمریکا اشاره کرد که پس از شهادت سردار سلیمانی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و زمانی که دشمنان پیام قاطع مجلس را شنیدند، جرأت توطئه و فتنه گری دیگری علیه ایران به ذهنشان خطور نکرد اما مجلس در زمینه تصویب لوایح FATF به خوبی عمل نکرد که نباید اینگونه باشد.

وی تاکید کرد: اگر مجلس قوی باشد و استقلال و حریت خودش را حفظ کند، رئیس جمهور، وزرا و دیگر مسئولان هم روی مجلس حساب باز می‌کنند و پاسخگو خواهند بود و از این طریق بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: