نمایندگان ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی برای مجلس یازدهم مشخص شدند

کدخبر: 2347252

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی نتایج نهایی شمارش آرای شش حوزه انتخابیه این استان برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

بهروز اکرمی پیش از ظهر شنبه در ارتباط با نتایج شمارش آرای مربوط به داوطلبین استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور مردم در این حماسه باشکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان با مشارکت خود و حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی نمایندگانی را برای قانون گذاری در مجلس انتخاب کردند.

وی خاطر نشان کرد: از تمامی فرمانداران، کمیته‌ها و دست اندرکاران برگزاری این انتخابات که نزدیک به ۱۰ ماه فعالیت و تلاش داشتند، تا زمینه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم سازند، قدر دانی به عمل می‌آید.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی عنوان کرد: درصد مشارکت بانوان استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۷ درصد و آقایان ۵۳ درصد گزارش شده است.

اکرمی بیان کرد: با توجه به اتمام ماراتن انتخابات در کشور، در استان مرکزی با شش حوزه انتخابیه هفت نماینده طبق قانون، حداقل ۲۰ درصد از کل آرا را کسب و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند.

در ادامه در خصوص اسامی نهایی نمایندگان استان در مجلس یازدهم اظهار داشت، گفت: علی اکبر کریمی با ۷۶ هزار و ۲۲۶ رأی به عنوان منتخب کرسی اول و محمد حسن آصفری با ۵۴ هزار و ۹۲۱ رأی به عنوان منتخب کرسی دوم مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان به مجلس راه یافتند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه نیز از رأی اخذ شده، حجت الاسلام محمد سبزی با ۲۷ هزار و ۵۴۴ رأی منتخب شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان داشت: محمود احمدی بیغش با کسب ۲۴ هزار و ۴۵۲ رأی در حوزه انتخابیه شازند نیز به مجلس راه یافت.

اکرمی گفت: در حوزه انتخابیه خمین نیز علیرضا نظری با کسب ۱۵ هزار و ۱۵۷ به مجلس راه یافت.

وی عنوان کرد: حجت الاسلام علیرضا سلیمی برای چهارمین بار با کسب ۱۰ هزار و ۴۷۱ رأی از مجموع ۲۷ هزار و ۷۵۳ رأی توانست به عنوان منتخب مردم محلات و دلیجان به مجلس وارد شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان سینا کمال خانی توانست با کسب ۱۳ هزار و ۷۵۲ به این دوره به مجلس راه پیدا کند.

اکرمی تاکید کرد: آماری که اعلام شد، پس از تأیید هیأت نظارت قابل استناد است و طبق قانون آمار هیأت نظارت با هیأت اجرایی مطابقت داشته باشد بنابراین اگر آمار فوق با تغییر چندانی مواجه بود، ناشی از این مساله است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: